Yritän saada tasaisen seinän makuuhuoneeseen sen jälkeen, kun väliseinä on poistettu ja puoli autotallia on muutettu asuintilaksi. Nyt ulkoseinällä on reuna, jossa ero on noin 22 mm vanhan autotallin ulkoseinän (rakennettu kevytbetonista) ja vanhan asuinalueen (puiset puitteet) välillä. Tänään vanhan asuinalueen seinällä on kipsiä, kun kevytbetoni on ilman mitään päällä.

Onko vain laitettava OSB (tai plyfa) 15 mm ja sitten 6 mm kunnostuskipsi nykyisen kipsin päälle, vai pitäisikö minun ensin poistaa olemassa oleva kipsi? Seinällä nykyisen kipsin takana on jonkinlainen paneeli.
 
Viimeksi muokattu:
P Pellepax sanoi:
Yritän saada makuuhuoneeseen tasaisen seinän sen jälkeen, kun sisäseinä on poistettu ja puolet autotallista muutettu asuinalueeksi. Nyt ulkoseinässä on reuna, jossa ero on noin 22 mm vanhan autotallin ulkoseinän (kevytbetonista rakennettu) ja vanhan asuintilan (puurunko) välillä. Tällä hetkellä vanhan asuintilan seinässä on kipsilevy, kun taas kevytbetonissa ei ole mitään päällä.

Voiko siihen vain laittaa OSB-levyä (tai vaneria) 15 mm ja sitten 6 mm remonttikipsilevy nykyisen kipsilevyn päälle, vai pitäisikö ensin purkaa nykyinen kipsilevy pois? Nyt seinässä on jonkinlainen raakaponttipaneeli kipsilevyn takana.
Olisin valinnut 10 mm osb/lastulevyn + 13 mm kipsilevyn. Huomattavasti halvempaa kuin 15 mm osb ja remonttikipsilevy, joka on sekä kallis että herkkä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.