3 784 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Korjaa onttoa klinkkeriä
Hei kaikille foorumilaisille.
Minulla on pari laattaa kellarissa, joissa on bom (60x30). Lattia on asennettu vanhan pintabetonilattian päälle, joka on tasoitettu.
Pohdin, onko mahdollista korjata bom paikan päällä? Voiko saumaan porata reikiä ja täyttää esimerkiksi ankkurimassalla? (Epoksi), olen nähnyt, että on olemassa jotain nimeltään Fix-A-Floor, missä ruiskutetaan kiinnitysmassaa laatan alle sauman kautta, mutta se on kallista eikä vaikuta olevan käytössä Ruotsissa.
Tiedän, että oikea tapa on rikkoa laatta, hioa pois vanha sauma, pohjustaa lattia ja asettaa laatat uudelleen, mutta haluaisin tietää, onko muita vaihtoehtoja?
Olisiko ankkurimassa vaihtoehto vai onko olemassa jotain muuta kiinnitysmassaa, joka olisi parempi?
Kiitos etukäteen.
Henrik P
Minulla on pari laattaa kellarissa, joissa on bom (60x30). Lattia on asennettu vanhan pintabetonilattian päälle, joka on tasoitettu.
Pohdin, onko mahdollista korjata bom paikan päällä? Voiko saumaan porata reikiä ja täyttää esimerkiksi ankkurimassalla? (Epoksi), olen nähnyt, että on olemassa jotain nimeltään Fix-A-Floor, missä ruiskutetaan kiinnitysmassaa laatan alle sauman kautta, mutta se on kallista eikä vaikuta olevan käytössä Ruotsissa.
Tiedän, että oikea tapa on rikkoa laatta, hioa pois vanha sauma, pohjustaa lattia ja asettaa laatat uudelleen, mutta haluaisin tietää, onko muita vaihtoehtoja?
Olisiko ankkurimassa vaihtoehto vai onko olemassa jotain muuta kiinnitysmassaa, joka olisi parempi?
Kiitos etukäteen.
Henrik P
Mietin samaa asiaa. Onko Fix-a-floor hyvä? Näen, että sitä myydään amazonissa. Onko muita/parempia vaihtoehtoja laatoille, jotka ovat osittain irti?
Minulla jotkin laatat ovat täysin irti. Laitoin ne itse 30x60cm ja olisi pitänyt 1) ostaa parempi fix ja 2) laittaa fixiä laattojen alle. Voiko irtonaiset laatat nostaa ja asentaa uudelleen hyvän fixin kanssa?
Aloittelija tässä klinkkerilattia-asiassa. Ensimmäinen projektini 30x30cm meni todella hyvin. Toinen projektini (tämä) sen sijaan…
Minulla jotkin laatat ovat täysin irti. Laitoin ne itse 30x60cm ja olisi pitänyt 1) ostaa parempi fix ja 2) laittaa fixiä laattojen alle. Voiko irtonaiset laatat nostaa ja asentaa uudelleen hyvän fixin kanssa?
Aloittelija tässä klinkkerilattia-asiassa. Ensimmäinen projektini 30x30cm meni todella hyvin. Toinen projektini (tämä) sen sijaan…
Viimeksi muokattu:
Kyllä, aloita irrottamalla kaikki irtonaiset laatat. Sinulla täytyy olla jotain hioa/kaapia/jyrsiä vanha fix pois lattiasta ja laatoista. Esimerkiksi eräänlainen levy kulmahiomakoneeseen. Sitten levitä vähän uutta pohjustetta. Sitten laita laatat takaisin uuteen fixiin.B ByggareBobbyMcgee sanoi:Mietin samaa. Onko Fix-a-floor hyvää? Näen että sitä myydään amazonissa. Onko muita/parempia vaihtoehtoja laatoille, jotka ovat osittain irti?
Joissakin laatat ovat täysin irti. Minä itse laitoin ne 30x60cm ja olisi pitänyt 1) ostaa parempi fix ja 2) laittaa fix laatan alle. Voiko irtonaiset laatat nostaa ylös ja asentaa uudelleen hyvällä fixillä?
Aloittelija tässä laattalattiassa. Ensimmäinen projektini 30x30cm meni todella hyvin. Toinen projekti (tämä) taas…![]()
Suuret kiitokset vastauksesta! Epäilen, että suurin osa ongelmasta johtuu halvasta fixausta, jonka ostin. Huomasin, että parasta ennen -päiväys oli vanhentunut. Koska fixaauksella on yleensä aika pitkä säilyvyysaika, arvelen, että pussit ovat lojuneet ja keränneet pölyä pitkään... olen käyttänyt pohjustetta samalle alustalle kerran aiemmin, joten se on hyvä.
Noin kolme neljästakymmenestä laatasta on kiinni lattiassa, loput ovat irtonaisia. Mikä vitsi...
No, laatat näyttävät olevan pelastettavissa kuitenkin.
Noin kolme neljästakymmenestä laatasta on kiinni lattiassa, loput ovat irtonaisia. Mikä vitsi...
No, laatat näyttävät olevan pelastettavissa kuitenkin.
Klikkaa tästä vastataksesi