J
jonaserik: On varmaan OK, mutta on kuin herakleitos, on vaikea kiinnittää mitään niille seinille, joille linkitettyä asetetaan.
5 vastausta · 4,5k lukukertaa
J
JF.: [citat] [citat] Haluan leikata puoliksi kattotuolin, jotta vapautan lisää tilaa parvella. Se on kattotuoli, jota haluan muokata. Kuten se on nykyään, vanha katto on osittain jäljellä parvella. Rakennuspiirustukset eivät ole ajankohtaisia, koska ne tehtiin sillä ajatuksella, että tekisin kattokorotuksen, joka ei koskaan toteutunut. Ehdotuksessa ei ollut mitään vikaa, vaan siitä tuli
5 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
J
jonaserik: Ei tarvitse ankkurointia rautojen, kunhan ne ovat lovettuja, yritä vetää suoraan ylös rauta, joka on kiinnitetty kallioon loveuksella. Et pysty siihen. Kun betoni saapuu sinne, raudat kiinnitetään niin, että kaikki rasitus suuntautuu ylöspäin. jotkut raudat poikittain eivät ole väärin, jotka pitävät keskinäisen etäisyyden. sillä korkeudella raudat kiinnittyvät tiukasti betoniin
7 vastausta · 1,3k lukukertaa
N
NiSim: [citat] Olen melko tyytymätön tähän firmaan kaiken kaikkiaan, koska loput remontista ei ole vielä valmis, joten en aio hyväksyä laskua ennen kuin se on valmis. Olen huomauttanut, etten ole tyytyväinen ilmanvaihdon ratkaisuun, mutta olen vain saanut vastauksen, että se tulee viivästymään enemmän. Joten harkitsen osan laskun riitauttamista viittaamalla siihen, että minun on otettava
7 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
Centano
Centano: [citat] Katso reikään.
7 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Herakleitos/villaeriste ei ole vaarallista.
1 vastaus · 886 lukukertaa
·
E
Emelie Larsson: Okei kiitos paljon vastauksesta ja vinkeistä!
3 vastausta · 11,0k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Kiitos! Tarkoitat siis, että seinä ruokailutilan ja makuuhuoneiden ulkopuolella olevan aulan sekä kahden pienemmän makuuhuoneen välillä on kantava. Luulin, että tarkoitit seinää ruokailutilan ja etuoven vieressä olevan eteisen välillä ja se vaikutti minusta oudolta.
7 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
G
Galten: Miten meni? Miten sinun tulisi tehdä riippuu hieman siitä, millaisen ilmeen haluat. Haluatko täysin tasaisen pinnan vai haluatko, että kivet näkyvät?
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
A
Andréspe: Riittääkö yksi kerros Multi Forcea tai Minerit 12 mm? sisäkattona autokatoksessa, jonka yläpuolella on asunto. Palonsuojaukseen siis.
0 vastausta · 670 lukukertaa
Z
z_bumbi: Minulla pitäisi olla suurempi etäisyys puiden ja takan välillä.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
·
Mats-S
Mats-S: [citat] Minä käyttäisin tätä ratkaisua, osb + kipsi toimivat täydellisesti korvaamaan aiemman tervapaperin :)
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
Z
z_bumbi: Kipsiankkuri ja valinnainen rakennustavaratalo. Saattaa olla lisänimiä tälle tietylle ankkurityypille, mutta ne näyttävät vaihtelevan valmistajasta riippuen.
3 vastausta · 934 lukukertaa
·
M
magnil: Nostaa koko kattoa onhan vaihtoehto, mutta eikö se tulekin huomattavasti kalliimmaksi? (suunnittelen nostavani vähän yli puolet autotallin pituudesta). Ei ole enää ketään vanhaa kokenutta suunnittelijaa, johon voisi ottaa yhteyttä valitettavasti. Olisiko parempi vaihtaa kattoristikot kokonaan. Toimiiko A-kattoristikko viistokaton kanssa? En onnistunut löytämään sitä googlaamalla.
5 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
A
Afterquake: Koskevan polkagrismarkkeerausta/viivoitusta arvelen, että se osoittaa erityyppistä seinää. Suurin osa seinistä on ehkä kevytbetonia esimerkiksi, kun taas loput ovat kipsiseiniä, jotka on viivoitettu? Normaalisti tulkitsen sellaiset piirustukset seiniä, jotka rakennetaan uudelleen, kun näen projektointipiirustuksen, mutta tämä on oletettavasti piirustus siitä, miltä se näyttää.
6 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
T
ToreJ01: [citat] Näin sen varmaankin pitäisi olla. Maksimi väli palkkien välillä on 1000mm.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
·
Sommarstuga 2017
Sommarstuga 2017: [citat] okei hienoa, se on niin tyylikästä, kun voi nähdä tulen
24 vastausta · 59,8k lukukertaa
·
Marmar77
Marmar77: [citat] onnistuiko se hyvin, ajattelen tehdä samalla tavalla.
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
H
hempularen: Jos taas on paneeli suoraan kattotuoleja vasten ilman harvempaa paneelia, se on lähinnä ongelma, joka liittyy siihen, onko paneeli "itseään kantava" suuremmalla etäisyydellä kiinnityspisteiden (kattotuolit ovat usein cc 120:ssa) välillä ja pystyykö se kantamaan eristyksen painon. Jos paneeli on paksu, se voi ehkä toimia.
9 vastausta · 1,7k lukukertaa
S
Simsgrodan: [citat] Kyllä, tai kuten minä kirjoitin, antaa ammattilaisten hoitaa se. Ei ole pakko tehdä kaikkea itse, kysyä mitä se maksaisi voisi olla hyvä alku.
15 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
Klabbarparn
Klabbarparn: [citat] Ja... Ja he näyttävät käyttävän jonkinlaista arvokuljetusta näille kultaruuveille. 250 (!) euroa kuljetuksesta!
6 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
T
Tompafix: [citat] Haluat siis, että portailla on kulma, eikä ne mene suoraan aloituskohdasta terassille? Tarvitsemme jonkin verran mittoja voidaksemme antaa ehdotuksia. Kuinka suuri korkeusero on eri kohtien välillä maastossa ehdotetun reitin varrella? Kuinka pitkä portaista tulisi yhteensä, jos ne rakennettaisiin kuvan mukaisesti?
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Näyttää siltä, että se on ulkoseinä, joka on tarkoitettu kantamaan katon painoa, eli kantava. Kun tehdään muutoksia kantaviin rakenteisiin, tulee olla hyväksytty rakennusilmoitus (tai rakennuslupa) ennen työn aloittamista, ja siihen tarvitaan yleensä laskelmat siitä, miten kuormat otetaan huomioon jatkossa. Nämä laskelmat tulisi tehdä rakennesuunnittelijan toimesta, jotta
3 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
M
Maalkl: [citat] Mikä erottaa ne toisistaan? Ehkä ne ovat tarpeeksi samanlaisia, jotta ero ei huomaa, kun se on paikoillaan.
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Keiller
Keiller: [citat] Mitä sinulla on seinän toisella puolella, jolle aiot ripustaa television? Onko siellä tilaa, jota voisit hyödyntää? Itse olen juuri tilannut Frame-television ja odotan sen saapumista. Onneksi minulla on kaappi seinän takana, jolle televisio tulee, joten ajattelin tehdä sinne hyllyn one connect- boksille, reitittimelle, teliaboxille ja kaikille muille tarvikkeille, joita tarvitaan
14 vastausta · 6,9k lukukertaa
·
M
Magnusrex123: Olisin puhunut hallituksen kanssa. Ymmärrän että voi olla kallista lähettää käsityöläiset takaisin, mutta jos teet virheen, se voi tulla vielä kalliimmaksi. En ole koskaan tehnyt mitään sellaista, mutta en olisi uskaltanutkaan :)
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
A
adis431: Hei, suunnittelija on mitoittanut joko yhden 115x450 TAI kaksi 115x360 liimapalkkia kantavaksi palkiksi, kun avaamme kantavan seinän olemassa olevan asunnon ja ullakon välillä. Jotta aukko ei tuntuisi liian matalalta, ajattelimme käyttää kahta 115x360 palkkia. Nämä on siksi ruuvattava yhteen täyden kapasiteetin saavuttamiseksi. Mikä on ruuvien välinen etäisyys, ja millainen tyyppi
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
M
Marqvist: siirrän keskustelun tänne.. https://www.byggahus.se/forum/threads/sprickor-i-kaellartak-hur-skulle-ni-resonera.502589/
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
L
Linkan90: [citat] Kun mainitsit sen, niin se näyttää träullitilta. Kiitos Larsa 🙂
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
wildeside
wildeside: Selvitä, mihin putki on tarkoitettu ja onko siinä takakaatoa tai tukoksia, on hyvä aloitus.
3 vastausta · 883 lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.