A
Hei,

Olen remonttimassa yhtä BRF:ää ja meillä on ulkopuoliset lämpöjohdot pattereille (kaukolämpö). Putket olivat piilossa eräänlaisen ontelon sokkelin takana, jonka korkeus oli 87 mm ja syvyys 25 mm. Ongelma oli, että seinillä, joilla ei ollut putkia, sokkelit olivat tavallisia 52 mm korkeita ja 1 cm syviä. Eri korkeudet sokkeleissa näyttivät sekavilta, joten nyt haluan sovittaa kaikkien sokkelien korkeuden.

Ongelma on, etten löydä tavallisia sokkeleita, jotka ovat 87 mm korkeita, joko ne ovat 69 mm tai 95. Tuntuu turhalta ottaa korkeampaa kuin on tarpeen, joten olen ostanut 69 mm sokkeleita. Kysymys on, tiedättekö, mistä voisin hankkia 69 mm korkeita onttoja sokkeleita, joiden sisään voisin sijoittaa lämpöputket?

A Amatörmässig sanoi:
Hei,

Olen kunnostamassa asunto-osakeyhtiötä ja minulla on päällisin puolin näkyvissä olevat lämmitysputket lämpöpattereille (kaukolämpö). Putket olivat piilotettu jonkinlaisen ontelon jalkalistan taakse, joka oli 87 mm korkea ja 25 mm syvä. Ongelma oli, että seinillä, joilla ei ollut putkia, jalkalistat olivat tavallisia 52 mm korkeita ja 1 cm syviä. Näytti todella sekavalta, kun jalkalistat olivat eri korkuisia, joten nyt haluan sovittaa kaikkien jalkalistojen korkeuden.

Ongelma on, että en löydä tavallisia jalkalistoja, jotka ovat 87 mm korkeita, ne ovat joko 69 mm tai 95 mm. Tuntuu rumalta ottaa korkeampia kuin tarpeellista, joten olen nyt ostanut 69 mm jalkalistoja. Kysymys on, tiedättekö mistä voisin saada 69 mm korkeita onttoja jalkalistoja, joiden sisään voisin laittaa lämmitysputket?
On olemassa putkijalkalistoja, mutta useimmat ovat muovista.
Jos sinulla on vanhat jäljellä, voisit sahata 95 mm oikeaan mittaan, jotta ne vastaavat 87 mm.
Mikä mitoitus putkilla on?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.