H
Husbygge15: Olen suunnittelemassa saunan rakentamista ja mietin, millaisen säännön/palkin minun tulisi laittaa 2400 mm leveän ikkunan yläpuolelle. Minun on vaikea löytää tästä taulukkoa, onko kellään vinkkejä, mitä minun tulisi käyttää tai mistä voin löytää vastauksen tähän? Riittääkö, että käytän 45x220, joka sitoo kattopalkit yhteen tilassa, ja että asetetaan kaksinkertaiset
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
Anna_H
Anna_H: [citat] Kyllä, se on oikea piirustus ja näet siitä, että vinttihuoneen seinät on piirretty, mikä tarkoittaa, että et voi poistaa niitä ilman, että otat mukaan rakennesuunnittelijan laskemaan, mitä kattopalkkia tarvitset katon painon kannattamiseksi.
12 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
S
skogsliden: Sain inspiraation tästä ketjusta ja aloitin samanlaisen maakellarin periaatteen. Valettu laatta, jossa on solumuovia, keskellä kolo maajäähdytystä varten, leca-seinät ja holvattu katto rakennettu tilapäiselle tuennalle. Isodrän sivuilla, solumuovia katolla, dammduk holvin päällä, geotekstiili ja sitten täyttö maalla. Aion tehdä kuten sinä ja verhoilla etuosan luonnonkivellä. Nyt
96 vastausta · 88,2k lukukertaa
·
F
fredrik_pe: [citat] Näin tein myöhemmin, mukaan lukien joitakin vinkkejä ja keskustelua https://www.byggahus.se/forum/threads/gjuta-entretrappa-ihalig-frigolit-eps-foer-laegre-vikt.433957/
4 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
D
DBC-Marcus: Levy kovissa on enemmän tai vähemmän kova. Se on hyvä, kun materiaalia levitetään. Mutta jos sen avulla tasoittaa pintaa, jää helposti jälkiä lastasta, erityisesti jos on kokematon. Pehmeä on ohuempaa jousiterästä ja on siis anteeksiantavampi. Jos pinta-ala on alle 20m2, voi yhtä hyvin käyttää halpoja lastoja biltemasta, mieluummin niin kuin puolikasta laatua. Mutta 20m2 (noin)
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
L
Loupen: Hei, Suunnittelen rakentavani piharakennusta Värmdössä Tukholman ulkopuolella, joka eristetään hampukalkilla. Olin ajatellut aloittaa 1. heinäkuuta, mutta olen jäljessä rakennussuunnitelmassani, joten nyt tähtään rungon rakentamiseen elokuussa, ja se todennäköisesti venyy syyskuuhun, koska olen kokematon, teen sen puolipäiväisenä ja siitä, mitä olen oppinut siitä vähän mitä
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
T
Trollskidan: Sain tarjouksen materiaalista kelluvan laiturin rakentamiseen. Koska olen rakentanut muutamia kelluvia rakenteita monta vuotta sitten. Mutta kun vilkaisin vähän, huomasin samanlaiset lohkot Bygg Maxilla, missä niitä kutsutaan Flyttblock för bryggor. Soitin ja puhuin Bewin tuen kanssa. He eivät itse kutsu niitä kelluviksi palikoiksi, sillä ne osoittautuvat olevan EPS:ää ja nehän imevät
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
K
Killen som behöver hjälp: [citat] okei! Mahtavaa! Sitten mennään sillä. kiitos! :)
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
T
tomte2025: Etelän puolen julkisivumme tarvitsee kunnostusta, päällys- ja julkisivulaudat näyttävät todella huonolta joissakin kohdissa. Myös yläkerran ikkunoiden puukehykset alkavat rapistua alhaalta. [bild] Olen laskenut, että tarvitaan uusia päätylistoja ja noin 45 kpl pohjamaalattuja julkisivulautoja eri pituisina (320-390 cm), 60 kpl pohjamaalattuja peitelistat (320 ja 420 cm pitkiä
0 vastausta · 964 lukukertaa
·
V
v795: Kiitos vastauksesta, en ole vielä muuttanut taloon, olen vain utelias mitä tietävät ihmiset ajattelevat. Piirustuksia tai muuta dataa talosta ei valitettavasti ole vielä saatu käsiini.
4 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
F
fribygg: [citat] Niin totta. Windy on helppokäyttöisempi vertailun vuoksi, mutta en suosittele yrittämään käsitellä kerroksen korkuisia rullia yksin.
22 vastausta · 3,5k lukukertaa
T
TheGame: Pelti toimii myös.
2 vastausta · 779 lukukertaa
F
fribygg: Asfaboard
1 vastaus · 759 lukukertaa
·
F
1 vastaus · 759 lukukertaa
·
R
Anonymiserad 405730: Onnistuu erinomaisesti tehdä kehys kakkosnelosista etukäteen, varmista vain, että sinulla on jotain eristeenä säännön ja muurauksen välillä, esimerkiksi syllgummi.
1 vastaus · 980 lukukertaa
Höghus
Höghus: Kiitos! Se oli vaikea löytää Googlesta. /Höghus
2 vastausta · 891 lukukertaa
·
S
Anonymiserad 405730: Kyllä se on se heikoin ulottuvuus, jota yleensä käytämme kantavana..
5 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Valitettavasti Justus ei ole enää keskuudessamme, eikä näytä olevan muita rakennussuunnittelijoita, jotka auttaisivat suuremmassa määrin mitoituksessa.
9 vastausta · 3,7k lukukertaa
T
Anonymiserad 405730: Ampuisin ne paikoilleen dyckertpistoolilla, jos niiden täytyy pysyä paremmin, voi liimata ja kiinnittää ne...
1 vastaus · 982 lukukertaa
N
Nygge72: [citat] Tarkalleen sama ajatus :D
11 vastausta · 1,9k lukukertaa
N
11 vastausta · 1,9k lukukertaa
MarcusRask
MarcusRask: [citat] Miten meni tämän kanssa? Minulla on nimittäin samanlainen kysymys.
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
S
stahre87: [citat] Kehitä mielellään miksi, mitä se pitkällä aikavälillä aiheuttaa, mikä ei ole hyvää? :)
5 vastausta · 941 lukukertaa
·
Viktor.J
Viktor.J: Vanha sähköputki. Voi olla sähköä edelleen.
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
Hep
Hep: Titebond III on valkoliima (joka sattuu olemaan hieman beige) ja sillä on pidempi avoin aika. Kuinka kauan, riippuu useista tekijöistä, mutta he itse ilmoittavat noin 20 minuuttia.
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
AXS
AXS: Tai leikkaa pienempi pala, aseta uusi pala siihen ja poraa uusi reikä siihen. 30x30cm pitäisi riittää. Voit panostaa hieman lisäämällä vaneria saumojen taakse, niin se pysyy hyvin.
3 vastausta · 962 lukukertaa
·
X
xxargs: Siksi tehdään palotarkastus joka 6., 3. vuosi ja ehkä vielä useammin riippuen siitä, kuinka usein poltetaan, ja jos rappaus on irronnut ja pudonnut, niin polttokielto on voimassa automaattisesti, kunnes se korjataan. Nyt sanot, että se on saattanut muuttua, mutta aiemmin rappaaminen oli ylimääräinen suojakerros ja indikaattorikerros, joka oli suhteellisen helppo tarkastaa, ja jos oli
8 vastausta · 904 lukukertaa
·
I
Ironside: Rakentaja oli paikalla tänään tarkastusta varten. Aluksi oli vaikea arvioida vahinkoja ja mistä ne johtuivat. Mutta osuuksien irti koputtamisen jälkeen ongelmasta saatiin kohtuullisen hyvä kuva. Uskotaan, että vesi on vuotanut kynnyksen kautta oven alta alasylliin ja edelleen rakennuslohkareisiin (lekablock). Kun lämpötila on ollut pakkasen puolella, vesi on laajentunut ja murtanut osia
17 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: [citat] Se on SketchUp, en usko että sellainen onnistuu siinä, eikä varmasti onnistu ilmaisversiossa... 😂 Toiminnot katoavat maksulliseen versioon koko ajan..
41 vastausta · 13,4k lukukertaa
·
L
Leaff: [citat] Tarttuuko se hyvin muurauslaastiin ja rappaukseen? Eikö sitten sementtipohjainen "husfix" olisi parempi?
2 vastausta · 705 lukukertaa
·
U
Utsliten och utdömd: Eikö pulttipistoolia käytetä karjaan? Tai minkälaista pulttipistoolia TS tarkoittaa?
3 vastausta · 707 lukukertaa
Cyklon78
Cyklon78: [citat] ja että seinä voi hengittää.
8 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.