Hei, jos ostaisi valmiiksi leikatun rungon ja kasaisi itse, kuinka pitkiä nauloja tulisi käyttää ja minkä tyyppisiä nauloja?

Kiitos etukäteen

Jos sinulla on kompressori ja naulauskone, tavallisesti maksiminaulan pituus on 90mm, jos käytät käsinaulainta voit käyttää tavallista 4 ja 5 tuuman galvanisoitua lankanaulaa.

F fribygg sanoi:
Jos sinulla on kompressori ja naulapistooli, maksiminaulan pituus on yleensä 90 mm, jos naulot käsin, voit käyttää tavallista 4 ja 5 tuuman galvanoitua lankanaulaa.
Minulla on naulapistooli, joka pystyy 90 mm nauloihin, mutta mietin, onko se mahdollisesti liian heikko runkoon?

P
Se on oikea pituus..

• Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
N Nygge72 sanoi:
Minulla on naulapyssy, joka selviää 90 mm, mutta mietin, onko se liian heikko runkoa varten mahdollisesti?
Tuskin, se onhan normaali naulanpituus runkonaulaimissa.

F fribygg sanoi:
Tuskin, se onhan normaali naulan pituus runkonauloille
Joo, tiedän, mutta muistelin jostain lukeneeni että naulan pitäisi mennä 2/3 osaa pituudestaan kiinnitettävään materiaaliin, mutta ehkä puolet riittää :) Eiväthän ne ole ainoat naulat/ruuvit, jotka pitävät taloa yhdessä :)

N Nygge72 sanoi:
Tiedän, mutta olin lukenut jostain, että naulan pitäisi mennä 2/3 osaa pituudestaan kiinnitysmateriaaliin, mutta ehkä puolet riittää :) Eiväthän nämä ole ainoat naulat/ruuvit, jotka pitävät talon kasassa :)
Se pitää paikkansa galvanoidulla langalla ja vasara naulapyssylle, sinulla on liimalla varustetut naulat ja pärjäät aivan kuten talotehtaat 90 mm:llä.

F fribygg sanoi:
Se pitää paikkansa sinkityllä lankanaulalla ja vasara naulapyssyyn, sinulla onhan liimattu naula ja pärjäät täsmälleen samalla tavalla kuin talotehtailijat 90 mm:llä.
Liimattu naula? Nyt sinun täytyy valistaa tietämätöntä :)

N Nygge72 sanoi:
Piikki liimalla? Nyt saat valistaa tietämätöntä :)
Käytä galvanoitua rautanaulaa ja vasaraa sen sijaan, jos et pysty käyttämään stompicka:asi kaupasta saatavilla olevien naulojen kanssa.

N Nygge72 sanoi:
Piikki liimalla? Nyt saat valaista tietämätöntä :)
Se on kuin sulaliimaa piikissä, joten se sekä liimataan että naulataan kiinni lautaasi.
Ammu piikki ja yritä vetää se ulos, melkein toivotonta.

• Rakastan
Nygge72
  • Laddar…
D
Silloin oppi, miksi se menee joskus niin hemmetin tiukalle.

• Tykkään
nino
  • Laddar…
D Drburr sanoi:
Silloin oppi miksi se jää niin pirun tiukasti joskus.
Tarkalleen sama ajatus :D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.