Etelän puolen julkisivumme tarvitsee kunnostusta, päällys- ja julkisivulaudat näyttävät todella huonolta joissakin kohdissa. Myös yläkerran ikkunoiden puukehykset alkavat rapistua alhaalta.

Valkoinen kaksikerroksinen talo, jossa on punatiilinen alaosa ja vaaleat puuverhoilut yläosassa. Fasadi kaipaa kunnostusta.

Olen laskenut, että tarvitaan uusia päätylistoja ja noin 45 kpl pohjamaalattuja julkisivulautoja eri pituisina (320-390 cm), 60 kpl pohjamaalattuja peitelistat (320 ja 420 cm pitkiä välillä) sekä 8 metriä pitkä jaotustinakappale, joka kulkee puugabelin ja alakerran tiilen välissä. Sitä varten tarvitsen peltisepän mittaamaan kaiken ja valmistamaan tinakappaleen minulle. Jaotustinakappale laskeutuu askelman alas terassilta ja alas säännön päälle, johon markiisi on kiinnitetty. Tuo sääntö todennäköisesti asennettiin jaotustinakappaleen jälkeen, koska sääntö on kärsinyt paljon, koska tinakappale ei riitä suojaamaan sitä. Joten todennäköisesti tarvitaan myös 3,9 metriä pitkä puusääntö, joka kestää kannatella sen markiisia.

Sen lisäksi tarvitaan uusia ylätinakappaleita ja ikkunatinasoiroja, jotka peltiseppä myös tarvitsee mitata ja valmistaa.

Kysymys on, mitä edellä mainitut materiaalikustannuksissa (ja peltiseppän työskustannuksissa) suunnilleen maksavat? Olen todella kiinnostunut vain karkeasta arviosta.

Meillä on telineet ylhäällä, kun peltiseppä tulee ohi. Oletan, että piilolista ym. julkisivulaudan takana ei tarvitse korjata, muuten ei liene monta sataa kruunua.

Viimeinen kysymys on myös, pitäisikö samalla investoida uusiin kääntöikkunoihin - olen katsonut, että kaksi uutta ikkunaa pitäisi maksaa noin 3700 kr/kpl, riippumatta siitä, valitseeko puuta tai alumiinia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.