T Trallalaaa sanoi:
Kyllä, sain muuraustyön valmiiksi marraskuussa, ja sain myös laitettua salaojamuovin, jotta pystyin aloittamaan peittämisen ennen kuin pakkanen iski. Nyt keväällä minulla on ollut useita muita korkeamman prioriteetin projekteja (autotalli ja terassi), joten ainoa asia, jonka olen tehnyt sen jälkeen, on peittää hieman lisää soralla ja mullalla, jotka olin kaivanut pois, lisäksi sijoitin muutamia isoja kivenlohkareita, jotka olin kaivanut talon sivuun, jotta ne voisivat pitää vastaan maata/soraa ja toimia myös (hyvin jyrkkinä) portaina.

Kun saan taas aikaa, otan muotin pois, laitan päälle rappauksen, teen oven ja laitan lisää maata päälle. Ajattelin käyttää maanpeitekangasta ennen kuin lisään enemmän maata, jotta maata ei valuisi soran läpi. Mutta maakellarissa pitäisi olla hieman kosteaa, joten pelkään, että saatan tehdä siitä liian kuivan, tulevaisuus näyttää. [kuva] [kuva] [kuva] [kuva]
Mihin päädyit, kun kyse oli maanpeitekankaan asettamisesta rakettiin?
Oletko saanut haluamasi lämpötilan? Miten säädät sen, ja miten säädät kosteuden?

Menitkö kaksinkertaisilla ovilla, siis sulkutilalla?
 
T terzy sanoi:
Miten pidät kosteuden yllä/alhaalla?
Mikä on lämpötila? Ja voiko lämpötilaa laskea vain lisäämällä enemmän maata päälle, jos se olisi ongelma? Onko sinulla kaksi ovea? Eli erillinen sisäänkäynti eristyksen vuoksi ovella?
Kuten olen kuvannut ketjussa, tämä ei toimi kuten maakellari, osittain se on liian pieni eikä myöskään rakennettu tarvittavalla tavalla. Toimii ennemmin varastona, minkä ajattelin olevan hieman erikoinen ja näyttää mukavalta tontilla :)
 
T terzy sanoi:
Mitkä ovat kaikki skift?
Ajattelen, että kaikki pituussuuntaiset saumat, joihin laasti on sijoitettu, kutsutaan skift. Ehkä väärät termit käytössä.
 
Buford Buford sanoi:
Kuten olen kuvannut ketjussa, tämä ei toimi maakellarina, se on liian pieni eikä rakennettu vaaditulla tavalla. Toimii enemmän varastona, joka mielestäni oli hieman erilainen ja näyttää mukavalta tontilla :)
Kiitos nopeasta vastauksesta, kuinka paljon materiaalit maksoivat?
 
Buford Buford sanoi:
Ajattelen, että kaikkia pitkittäisiä saumoja, joissa laastia on käytetty, kutsutaan skifteiksi. Ehkä väärät termit käytössä.
Se on varmasti oikein, halusin vain tarkistaa, koskeeko se myös seiniä vai pelkästään laastia holvissa.
 
  • Tykkään
Buford
  • Laddar…
T terzy sanoi:
Kiitos nopeasta vastauksesta, kuinka paljon materiaalit maksoivat?
En oikein muista, noin 5.000 mielestäni.
 
Buford Buford sanoi:
Nu är väl det mesta klart. Dörren skall målas, men får se när det blir av. Gräset har tagit sig bra och bygget verkar hålla tätt, med tanke på mängden regn som kommit de senaste veckorna
Fick inspiration från denna tråden och gav mig i kast med samma princip av jordkällare. Gjuten platta med cellplast, urtag i mitten för markkyla, leca väggar och välvt tak byggt på tillfällig uppstämpning. Isodrän på sidorna, cellplast på taket, dammduk ovanpå valvet, geoduk och sen återfyllt med jord. Kommer göra som du gjort och klä in framsidan med natursten.

Ska nu putsa på insidan och har funderingar på att få till taket. Kommer det hålla med nätat tak och putsbruk eller blir det svårt att putsa och få det att bli kvar? Har du putsat din välva insida och hur blev det då?
 
  • Kuva esittää osittain maan alle rakennettua maakellaria ja tekemätöntä maastoa sen ympärillä. Rakennuksen edessä on kasa kiviä ja puita taustalla.
  • Tykkään
i&e JOHN ja 9 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.