Senaste aktiviteten
-
FNu är faktiskt vårt Attefallshus klart och slutbesked är utfärdat av kommunen. Det är således fritt fram att flytta in, vilket dottern...
-
DVi anmälde våra igelkottar häromdagen (för räkning).. men inser nu att vi måste nog anmäla minst ett par till! .. när mamma igelkott...
-
D🦔 IGELKOTTS UPDATE: Fyra av småttingarna vågade sig fram och käka igår kväll när vi lagt ut mat (och gett nytt vatten) .. den man ser...
-
DJag vet.. jag är lite enkelspårig härinne nu.. men fatta vad söta igelkottsungar är! Skruvar man upp ljudet lite kan man höra hur den...
-
Llångtradare svarade i tråden Programmera anthbot 800.Men det måste väll gå att dra ytterområdet (heldragen) Och sedan lägga in hinder,små ytor där den inte ska köra. Tex om du har en rund...
-
harka svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.jag tycker att du både krånglar till det och resonerar enkelspårigt jag förstår inte ditt räkneexempel – blandar du ihop effekt och... -
Llångtradare svarade i tråden Sne golvbrunn.Jag tog bort golvet och satte dit nytt golv. Där brunnen satt innan, satt den rakt. Antingen har bjälkarna satt sej. Eller byggde dom...
-
FStatus den 25 maj 2109. Bjälklaget nästan klart efter en dags jobb (1,5 person).
-
fam-lundborg svarade i tråden Vad blir det för mat?.Från grillen: Vildsvinskarre', potatis, tomat, majs Från kylen: Sean Connery-sås, smågrönt, en kall bertil resp riesling -
yonna svarade i tråden Vaxa golv med linoljevax?.Jag använde linoljevax en (=1) gång på mitt betonggolv. Livsfarligt. Golvet blev halt. -
yonna svarade i tråden Tujahäckar brandfara?.En thujahäck som hålls smal och klipps 3 gånger/säsong blir verklugen väldigt fin. Tyvärr är detta sälksynt. -
GNu ska det tapetseras! Hur får jag loss ramen runt dimmern? Vrida eller bända?
-
fam-lundborg svarade i tråden Vad blir det för mat?.Vi brukar alltid köpa en eller två extra Edamer och spara i jordkällaren till nästa jul. Just i år har vi två, så det kanske blir en... -
Alfredo svarade i tråden Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl.Jag ser Claes framför mig. 😂😂😂 -
FreQa förvånades av Baba_yagas inlägg i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Då vet du inte vad du snackar om. Det märks . Inte efter en sommar Klippning och gödning räcker inte VATTEN, VATTEN OCH ÅTER VATTEN OXÅ... -
Pplan-g svarade i tråden Vaxa golv med linoljevax?.Efterlyser också erfarenheter av linoljevax. Gulnar det?
-
MMyckling svarade i tråden Den stora öltråden!.Jo jag misstänkte det när jag läste din färdplan. 😊
-
Alfredo älskade Storsockrets inlägg i tråden Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar).Idag fyllde Pingis 10 år, hipp hipp 🎉 Tiden går fort, han hade precis fyllt fyra år när han kom till oss. Lite mindre grå då 😅🥰 -
Alfredo svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Har verkligen Ior gjort Puh????? -
HHarmagedon svarade i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Wow! Din gräsmatta är verkligen jättefin! ☺️Och, ja jag vet att det tar mycket jobb för att få den så fin som din. Men jag gissar att om...
-
PPappa1986 svarade i tråden Vad blir det för mat?.Överbliven potatis från igår som jag bankade till, i med att i en form. På med parmesanost, salt/peppar & smör och sen in i ugnen
-
PPolli gillade AlfaHanness inlägg i tråden Huset är 67 år gammalt. Är det dags att byta ingående VA-ledningar?.Jag tror ”tyvärr” inte att altanen kommer behöva rivas på en sådan nivå att man kommer in med grävare de närmaste 20 åren och det känns...
-
JJuliusvm svarade i tråden Contura c750.Hej, bytte du? Jag behöver också byta.
-
johnsilver svarade i tråden Eluttag - vad gör jag för fel?.Jordtråden gul grön ska sitta i mitten på uttaget och fas o nolla till höger och vänster