Senaste aktiviteten
-
DDanielSt81 svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Ok, med den beräkningen så kommer elektrikern vara hos kunden kanske en kvart. Ska han vara kl 15:00 hos nästa så måste man räkna in...
-
Mikael_L svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Du får betrakta det som en semesterresa, så känns det kanske tom lite spännande 😁 -
mexitegel svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Gahhhh! Gick på fel buss i totalkaoset på Hjalmar Branting i Göteborg. Nu sightseeing på nya platser en stund innan det går att rätta... -
Tokslut svarade i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.Tack, men slut överallt -
FSvaret på den specifika frågan är dock ja, man kan gå ut en bit på lister och foder för att täcka springan i mötet mellan list och vägg...
-
FDet är ju rent fruktansvärt! Var det han som kladdade på termostaten också? Är det så illa överallt?
-
FÄr det normalt att tapeten går ut över lister och dörrkarmar? Jag är duktigt missnöjd över målarens jobb men skulle vilja ha lite...
-
SHej Jag har upptäckt fläckar på min sockel inringat i rött. Vad kan detta bero på?
-
Ggmogmo svarade i tråden Elektriker norra stockholm.S A el i Bålsta har funkat bra för mig: https://saelbalsta.se/
-
IngemarB skapade tråden Hur bra är mellanstruken panel från fabrik? i forumet Färg, Måla & Tapetsera.Inser att frågan inte är helt enkel då det beror på hur fabriksmålningen är utförd. (80-100 Mikrometer säger mig nada) Vi har till... -
FVarför envisas folk med att fortsätta vara kunder hos storbankerna trots att de har de sämsta villkoren?
-
Llbgu svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Jag tycker bara att kring 66% debiteringsgrad låter väldigt lågt för en anställd elektriker. Det är omvittnat svårt att få tag på...
-
DDanielSt81 svarade i tråden Är detta acceptabelt utförd tapetsering?.Ja, kanske hur du ska gå vidare. Om det på riktigt var en målarfirma så tar dit dom igen och talar om hur man gör jobbet rätt och ber...
-
PSå man får antingen, för samma pris - ett batteri - ett batteri + laddare - två batteri + laddare Känns som ett inlägg för humortråden
-
Dan_Johansson gillade Fairlanes inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Man kan vända på det, varför ska borgarna ta hjälp av ett extremparti (eller nästan försöka bli det)? Nej, jag är inte vänster, men S... -
Ffusion svarade i tråden Vad lyssnar du på just nu?? Bara ljud/video-länkar, inga ord. Använd PM om ni har frågor..Dagens skratt 😉
-
DDanielSt81 svarade i tråden Är detta acceptabelt utförd tapetsering?.Ja, det där var ju ganska dåligt. När man tapetsera så plockar man bort allt innan. Det betyder uttag, strömbrytare, alla lister osv...
-
TTabors39 svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Tack för bekräftelse 👍
-
TDu har rätt, de är ofarliga när de inte är spända, se till att spärra porten öppen bara.
-
Düsseldorff svarade i tråden Är detta acceptabelt utförd tapetsering?.Otroligt dåligt utförande. -
EHar man nåt att elda i är det helt klart lönsamt att stödelda vid spets och höga elpriser. Skall man räkna in investeringen i en eldstad...
-
useless svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Självklart ligger man högt om man har en enda kund. Men hur många elektriker jobbar ett helt år på samma uppdrag hos en privatperson? -
DMan kan ju undra varför nästan ingen vill syssla med småjobb? Kan det bero på svårigheter med lönsamhet? Ett annat "problem" är att när...
-
DJag har jobbat som konsult i ett par decennier. Trots långa heltidsuppdrag hos en enda kund går det inte att komma upp i 100% debitering...
-
DKanske inte varje dag, men i genomsnitt blir det mer odebiterbara timmar än man tror om man räknar med egen administration, ledtider...