Tagg: vindpapp
Här samlar vi allt om vindpapp.
Andra taggar som innehåller ordet vindpapp är: vindpapp-luftspalt, isolering-vindpapp-golv, vindpapp-glespanel, vindpapp-isolering, vindpapp-brandfara, spik-vindpapp
-
H
Behövs vindpapp på kallvinds gavelspetsar?
Hej Ja - som rubriken lyder, behöver man sätta vindpapp på gavelspetsarna? Jag byter nu panel (Stående lockläkt 170 + 45mm). Jag kommer att bygga... -
Byta skadad vindpapp och isolering när jag byter invändig panel på yttervägg??
Hej, Jag håller på och byter det inre ytskiktet på en yttervägg. Det blev lite kämpande för att få ner gipsen som satt så det var oundvikligt att... -
K
Yam2000 som vindskyddspapp?
Har fått tag på ett antal rullar takpapp YAM2000 billigt och hade tänkt använda till taket på mitt pågående friggebodsbygge. Kan erkänna att jag... -
K
Vindpapp i blindbotten/trossbotten/bjälklag över krypgrund
Hej! Vi håller på och bygger ny blindbotten över en utluftsventilerad krypgrund. Underst är det oljebehandlad masonit sen blir det mineralull och... -
C
Dubbel Vindpapp
Hej! Jag har sökt i forumet men är ändå lite villrådig hur jag skall göra med vindpapp. Jag har en gammal länga där ena delen skall inredas... -
N
Ångspärr eller inte i stuga?
Hjälp mig någon! Kolonistugan, som värms upp bara ett par gånger per år, saknade tydligen HELT isolering upp mot vinden! 9 cm isolering i väggarna... -
F
Luftspalt mellan ytterpanel och vindpapp?
Jag bygger en isolerad 15 m2 Friggebod med liggande panel. En byggrådgivare sa mig att jag kan spika panelen direkt på vindskyddspappen. Men man... -
eko-papp, finns det?
Kanske är på fel forum för denna fråga men jag provar. Kommer att tilläggsisolera vinden och sedan också snedtaken i nya huset nästa år. Det... -
S
Gammal fasad utan luftspalt
Hej, har ett fritidshus från 1965 och tänkte byta ut träfasaden. Undrar nu om jag behöver en luftspalt mellan vindpappen och träpanelen? Dagens... -
R
Ny panel ovanpå den gamla
Hejsan. Robert här. Rakt på sak: Vårat hus är målat med plastfärg utan grund under. Två sidor är jättefina men de andra 2 måste målas om...