Tagg: vindpapp
Här samlar vi allt om vindpapp.
Andra taggar som innehåller ordet vindpapp är: vindpapp-luftspalt, isolering-vindpapp-golv, vindpapp-glespanel, vindpapp-isolering, vindpapp-brandfara, spik-vindpapp
-
P
Hur högt ska man sätta vindpappen på byggnad med pulpettak?
Hej! Bygger en friggebod med pulpettak som ska användas som bastu. Den ska ha takisolering och invändig väggisolering (cellulosa). Ska nu sätta... -
T
Ny panel utanpå den gamla
Jag har ett vinterbonat fritidshus, byggt 1934. Ytterväggarna på nedervåningen består mest av äldre, återanvända timmerväggar med en utbyggnad och... -
V
Ska jag vika vindpappen så den skyddar underifrån och ovanifrån också ?
Har rivit ner all panel och isolering ända in på timret på vårat hus. Har gått igenom två väggar och är inne på tredie då tanken slog mig att man... -
T
Vindpapp på båda sidor om isolering
Hej, vi har köpt en gammal skola som är byggd i flera omgångar, men till största delen är ett gammalt timmerhus från mitten av 18000-talet... -
B
Takpapp ersätter vindpapp i A-frame hus?
Hej! Har planer på att bygga ett litet triangelformat fritidshus, på engelska även kallat "A-frame", där taket agerar som två väggar. Dom raka... -
T
Isolera snedtak med vindpapp
Är i startgroparna med att börja isolera övervåningen på en nybyggd 1,5-plans villa. Undrar om någon har erfarenhet att använda vindpapp på läkt... -
B
Panel på trävägg utan full luftspalt
hej ska till och bygga ett förråd, och när det kommer till panelen (stående lock) så är vårt bostadshus byggt så att det är liggande 45 ytterst... -
R
Utegips vs vindduk
Hej! Har under alla år som jag gått och planerat ett framtida hus hört både bra och dåliga saker med utegips. Om man planerar att få igen... -
P
Sätta ny vindpapp innanför tegelfasad
Hej, Jag har ett fristående garage som är byggt 1970 med tegel på två väggar och träpanel på två. Jag har sett att gipset var dåligt på sina håll... -
M
Bra eller dåligt med ett extra lager vindpapp/folie vid tilläggsisolering
Hej, sökte lite. kanske lite för lite... men hittade inte riktigt det jag sökte därav frågan enligt rubrik. Sett utifrån så har vi: Befintligt...