Hej!
Jag har sökt i forumet men är ändå lite villrådig hur jag skall göra med vindpapp.
Jag har en gammal länga där ena delen skall inredas som verkstad.
Ytterst så är det fasadbräder, vindpapp, 95mm isolering och sedan OSB skiva. Eftersom jag bara kommer hålla frostfritt och ibland 15 grader så undrar jag ifall det gör någon skillnad till det batter eller sämre med papp även på insidan?
Min andra fråga rör innertaket, idag är där glesa plankor upp till loftet som i framtiden kanske kommer isoleras, min plan är att lägga vindpapp underifrån för att inte få ner för mycket skräp uppifrån men även begränsa luftvandringen. Kan jag lägga papp under bräderna och sedan 120mm isolering och därefter gips, eventuell fukt stängs väl inte inne av pappen, eller skall man lägga papp på båda sidorna?
Tack för hjälpen
Christopher