Tagg: rör
Här samlar vi allt om rör.
Andra taggar som innehåller ordet rör är: avloppsrör, rördragning, vattenrör, kopparrör, ventilationsrör, stuprör, lysrör, rörmokare, spirorör, rör-i-rör
-
T
Rör som "knackar" när man sätter på kranen
Hej! Har en mardrömsrenovering av badrummet. Det kommer "knack-ljud" från vattenrören när man sätter på vattnet och under tvättstället läcker det... -
E
Råd kring att snygga till dörrar, lister, rör och element mm
Hej! Jag planerar att själv snygga till och delvis renovera några detaljer i min bostad (lägenhet/radhus i Uppsala) och skulle verkligen... -
P
Vilket fäste för rör?
Tidigare ägare har använt en väldigt stor kabelkanal för att dra ett radiatorrör och ett kallvattenrör i ett av rummen i källaren. Frun godkänner... -
S
Hur plugga detta rör till expansionskärl
Hej Ska ta bort detta expansionskärl på vinden som inte verkar vara inkopplat efter byte till fjärrvärme. Både utflödet och skvallerröret går in... -
D
Hur fästa rör i köksskåp?
Hej! Tog en kik under vasken och upptäckte att mina rör för kv/vv går rätt upp från botten av skåpet upp till blandaren ca 10cm från väggen utan... -
Brutet rör under diskbänk
Funderat på att byta blandare och tog en titt under köksbänken. Blev lite chockad när jag såg att ”överfyllnadsskyddet” verkar mynna i ett... -
J
Rör kanske kabel under marken i källaren.
Hej, jag har börjat bygga ett badrum i källaren. Jag gravade för att dränera lite och lägga nya golv och efter krossade betonggolvet, Hittade jag... -
N
Läcka under badrum, ingjutna rör betongbjälklager
Vi flyttade precis in i ett hus byggt på 60-talet vid Lucia den 13e december. Det tog inte lång tid innan vi upptäckte att det droppar vatten från... -
Vettig lösning för flera avlopp ner i samma brunn (tvättmaskin m.m)
Hej! Hyr ett hus där avloppet i tvättstugan inte är det vackraste. Men det som egentligen är problemet är avloppslangen från tvättmaskinen. Den... -
L
Hur hade ni gjort med rören under installation av nya ?
Hej. Titta o läs på bilden. Men frågan är främst hur ni hade gjort eller rekommenderar att jag gör med rören. Inkommande vatten och VVB sitter ju...