Tagg: radon
Här samlar vi allt om radon.
Andra taggar som innehåller ordet radon är: radonsug, radonsanering, radonmätning, radonsanering-åtgärder, markradon, radonett, radonfläkt, radonmätare, radontätning, radonskydd
-
P
Radon - FTX - nybyggt
Hej, Har köpt ett nyproducerat radhus som har visat sig ha väldigt höga radonhalter. De har tagit upp i kök och hall och tätat rörgenomföringar... -
J
Högre Radon-värde än tidigare?
Bor insett hus från 1959 som har blåbetong. När vi köpte huset så fick vi med ett papper (kopierat) med en radonmätning. Mätningen enligt det... -
V
FTX system i villa med självdrag + få ned radon
Hejsan, Vi har nyligen flyttat till en sutterängvilla byggd 1961 med självdrag, bergvärmepump och originalfönster. Vi har mätt upp förhöjt radon... -
M
Bra billig fläkt för radon?
Hej! För några månader sen så installerade vi en båtfläkt i en ventil i krypargrunden för att få bukt på radonet. Den var 12v och täckte ett... -
O
Risk för radon i hus från 1920?
Hej. Står inför ett husköp och är lite kluven hur vi ska göra kring radonmätning. Göra en korttidsmätning? Vi vill helst avsluta affären så fort... -
Radonläckage platta/grundmur i vägg - funkar min lösning?
Vi har bott mer än 10 år i vårt hus. När vi flyttade in var det gjort en radonmätning vilken visade på medelvärde 110 bq/m3. Det var lite mer i... -
Eftermontera golvventilation i uppreglat golv
Vi har en tillbyggnad på 65 kvm som innehåller garage, hall och ett sovrum med anslutande badrum. Det är tillbyggt i mitten av 80 talet och... -
J
Ansöka om radonbidrag - överskatta kostnader?
Jag har gjort mätning i vintras, haft en expert på besök och fått åtgärdsförslag. Sen har jag inte tagit mig tid. Så nu tänkte jag ansöka om... -
B
Byte FTX-aggregat - rimlig kostnad?
Hej! Bor i en sutterrängvilla a la 70-tal med en FTX från tidigt 80-tal. Den behöver uppdateras. Vad är en rimlig kostnad för ett byte inkl... -
G
FTX-installation nästan klar
Hej. Har skrivit tidigare om FTX i en mindre lägenhet i ett hus jag äger. Vi har problem med radon och jag har nu monterat in ett Systemair...