Tagg: luftspalt
Här samlar vi allt om luftspalt.
Andra taggar som innehåller ordet luftspalt är: luftspalt-isolering, luftspalt-saknas, träfasad-luftspalt, ytterpanel-luftspalt, vindpapp-luftspalt, luftspalts-skiva, luftspalt-pulpettak, luftspalt-i-takfotbox, luftspalt-frys, läkt-luftspalt-dyckert-elförzinkad-spik
-
Hög fukthalt i luftspalt
Jag har en tillbyggnad med öppet till nock samt en luftspalt på 25 mm innanför råsponten. Jag var förutseende nog att sätta in en fuktighetsgivare... -
A
Hur kan och bör jag isolera rummet?
Hej, På grund av okunskap och blandade råd så ställer jag frågan här. Detta är en kattvind som jag skulle vilja nyttja till ett mer praktiskt... -
Att ha luftspalt eller inte?
Hej! Eftersom alla hus är unika så startar jag en egen tråd för att bolla tanken om vi ska ha luftspalt eller inte, vi renoverar ett timmerhus... -
G
Hur lufta ett sadeltak med nockbalk och takpapp?
Skissar på en tillbyggnad som ska användas som allt-i-allo-rum till ett fritidshus. Tänker en diffussionsöppen lösning med ångbroms och... -
Vart går luften in till luftspalten bakom fasadpanel?
Ägt detta hus 1 år nu, det ska va byggt 2017 ungefär. Vi är andra ägarna förutom byggföretag som byggde det. Det finns inga dokument eller foton... -
E
Snöar in i förråd via luftspalt
Hej, Vi har ett kallförråd och har märkt att när det snöar och blåser ute så kommer det in snö i förrådet via luftspalten, bifogar bilder som... -
P
Hur hantera genomföring luftspaltskiva?
På vår kallvind (hus från 70-talet) saknas luftspaltskivor på ena sidan av vinden. På ett ställe finns en genomföring av ventilationsrör ut till... -
S
Hur lösa lösull isolering + luftspalt 45 grader tak
Hej! Står inför beslut hur vi skall lösa isoleringen till vårt ryggåstak med 45 graders vinkel. Vi har höga takstolar (1000mm). På våran original... -
S
Hur lösa isolering 45 graders tak med höga sax takstolar?
Hej! Står inför beslut hur vi skall lösa isoleringen till vårt ryggåstak med 45 graders vinkel. Vi har höga takstolar (1000mm). På våran... -
S
Hur fästa board som luftspalt
Hej! Skall i närtid sätta luftspalt i vårt nybygge Tänkte använda oljebehandlad board Skall isoleras med lösull Vad är det bästa sättet att gå...