Håller på å isolerar taket vårt gamla uthus. Som ni ser är läkten på plats och skall på med vindväven.
Luftspalter finns i takfoten, men jag vet ej hur jag skall lösa luftspalt i nacken.
Det jag har tänkt hittills är
1) Överlappa vindväven i nocken dvs. Så båda sidorna överbryggas i nock. Med förhoppningen att luften kan flöda, från ena takfoten och ut genom den andra.
2) Borra med en hålfräs i toppen av alla takstolar så varje spalt får sin egen luftning
Det sitter plåttak på utsidan, som jag gärna inte tar bort
Man kan tänka att borra hål på respektive gavel, skulle vara ett alternativ men som man ser på bilden är takstolarna i vägen för att det skall kunna flödas genom.
Kan några av dessa alternativ fungera eller finns det andra metoder?