9 480 läst ·
25 svar
9k läst
25 svar
Kylskåp isar igen, Elextrolux ERE3500X
Hej Jag har ett annat problem med vårt ERE3500X kylskåp... allt fungerar perfekt, skåpet är tyst, displayen visar ingen felkod etc... Problemet är att tempen i skåpet är ojämn! +8 till 9 C högst upp mitten kanske +4 till 5 C
och längst ner nästan 0 till 1 C Har fått frysskador på vissa grönsaker ( paprika) längst ne i lådorna...
Displayen är på +6C Jag höjde lite så att jag kunde kompensera kylan där nere....
Nån idé ? Vad kan det vara och hur hjälper man av detta?
Tackar för all hjälp i förhand
och längst ner nästan 0 till 1 C Har fått frysskador på vissa grönsaker ( paprika) längst ne i lådorna...
Displayen är på +6C Jag höjde lite så att jag kunde kompensera kylan där nere....
Nån idé ? Vad kan det vara och hur hjälper man av detta?
Tackar för all hjälp i förhand
Hej jag har läst igenom rätt många trådar och jag har förstått att du vet vad du pratar om! Detta gör mig orolig och ledsen
1 Kompressor går inte för jämnt 2 fläkten susar ljudlöst ( vet dock inte hur starkt den skall blåsa..)
Längst ner är temp,är närmast noll och högst upp 8-9 + grader och i mitten mit i mellan ... Hur kan det vara kompressor trötthet? skulle inte kompressoren gå för hela tiden?
3 Köldmedieläckage skulle inte detta förorsaka att hela skåpet blir för varmt?
Jag har hoppats på temp sensor eller nåt som felkälla....
Är det så som du säger , ja då återstår bara att köpa nytt eller?
1 Kompressor går inte för jämnt 2 fläkten susar ljudlöst ( vet dock inte hur starkt den skall blåsa..)
Längst ner är temp,är närmast noll och högst upp 8-9 + grader och i mitten mit i mellan ... Hur kan det vara kompressor trötthet? skulle inte kompressoren gå för hela tiden?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
grejen är den att förångaren som sitter under fläkten börjas fyllas underifrån därför får kallast där när det är brist på gas. men med tanke på åldern kan det även vara kompressorn som inte orkar hålla fullt tryck utan bara räcker till början på förångarens slingorL lajo92 skrev:Hej jag har läst igenom rätt många trådar och jag har förstått att du vet vad du pratar om! Detta gör mig orolig och ledsen
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden