Hej på er
Skall byta kyl och frys. Har i dagsläget AEG Electrolux Santos och Arctis, de fungerar som separata enheter men de har ett ventilationsgaller längst ner som är solid men även en stor lång plastkåpa där display och knappar sitter..

Är det någon som har någon idé hur man kan "sära" på det utan att rycka loss skiten? Tanken är ju att de ska kunna vara igång i ett annat rum som extra.

Infogar bild på vad jag menar.

• Kökskåp i trä ovanför en diskmaskin med digital display som visar siffran 16.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Har du kollat i manualen på hur det monterades en gång i tiden?
Electrolux-koncernen brukar vara bra på att ha kvar gamla manualer som man kan hämta på deras supportsidor.

BirgitS BirgitS skrev:
Har du kollat i manualen på hur det monterades en gång i tiden?
Electrolux-koncernen brukar vara bra på att ha kvar gamla manualer som man kan hämta på deras supportsidor.
När jag sökte upp bägges produktnummer så får jag inte fram någon info om just denna del att de sitter ihop, bara som om du hade köpt dem styckvis 🙈

P
det måste vara minst 15 år sedan man såg dessa och ytterst fåtal har jag monterat
men panelen måste bort troligen även dörrarna sen finns det hakar som håller ihop båda delarna och skall vara en list mellan

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
det måste vara minst 15 år sedan man såg dessa och ytterst fåtal har jag monterat
men panelen måste bort troligen även dörrarna sen finns det hakar som håller ihop båda delarna och skall vara en list mellan
Finns en plastlist mellan dörrarna de stämmer.

Vet du hur man får loss panelen uppe?

P
S Stabbsson skrev:
Finns en plastlist mellan dörrarna de stämmer.

Vet du hur man får loss panelen uppe?
du får lirka bort hela på en gång ibland tar övre ggj tappen i och då måste dörren bort

electroluxaren skrev:
du får lirka bort hela på en gång ibland tar övre ggj tappen i och då måste dörren bort
Okej ska prova detta, måste bara ta reda på hur man får loss dörren 😅

P
S Stabbsson skrev:
Okej ska prova detta, måste bara ta reda på hur man får loss dörren 😅
dörrarna tar du bort de undre gångjärnen och släpper ner dessa, då är den övre piggen utskruvbar

lyft sen panelen 5cm in i skarven och bänd upp

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.