Söker råd av samlade expertisen gällande en kontakt i förebyggande syfte. Håller på att byta en kontrollpanel på en fläkt tillverkad av Fjäråskupan. Stötte på en kontakt jag inte har koll på. Behöver koppla loss den från kretskortet och koppla på ett nytt kretskort. Någon som har Stenkoll på hur den här varianten tas av utan att man har sönder något. Bilderna 1 och 2 är såsom den ser ut på kretskortet till den trasiga kontrollpanelen. Bild 3 är själva kontakten (följde med en kabel med motsvarande kontakt till det nya kretskortet)
Om jag kommer igång rätt:
Kontakten heter molex picoflex.
Den är klickad i med låsning i sidorna som flexar.
En mejsel mellan den svarta sidan och kontakten samtidigt som du tilltar kontakten så lossar den.
Kontakten heter molex picoflex.
Den är klickad i med låsning i sidorna som flexar.
En mejsel mellan den svarta sidan och kontakten samtidigt som du tilltar kontakten så lossar den.
Redigerat:
Tack för detta. Jag kollar vidare lite på molex picoflex och skrider sedan till verketD Dilato skrev:
Ser inte riktigt ut som Molex picoflex men jag skulle tro att principen för att lossa den är såsom du föreslår.D Dilato skrev:
Ok, men jag tror det är en picoflex.J Jesper Ronn skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En bild på kontakten från kontaktsidan (den du har på kabeln) reder ut frågan.
Under tiden får du lite dimensioner att mäta mot.
https://www.molex.com/content/dam/m...sdrawingpdf/903/90327/903270308_sd.pdf?inline
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fråga om relining offert/faktura
Vatten & Avlopp -
Välkomna att fråga om cancer idag 9-17 - så ställer du en fråga
Fråga Cancerfonden tisdag 4 februari -
En fråga om Dolt fel eller inte.
Juridik -
Hej har en fråga om pelletsbrännare
Ved, Pellets, Flis -
Fästa spikläkt i lecablock / fråga om dolt fel...
Fasad