646 läst ·
4 svar
646 läst
4 svar
Kan koppla vanilig spis.På induktionspis uttag.
Tvärs om vad som brukar göras, sitter det ett perilexuttag och allt finns i det, 3 faser + noll + jord, så går det, om allt är kopplat rätt i uttaget. Men man ska veta vad man gör och hur det ska kopplas. Ny spis om allt är rätt i uttaget kan väljas, antingen 230 V eller ren 400 V spis. Det är elementspänningen som avgör och står på skylten om noll eller inte ska vara med. Tex 400V 3/N är 230 V eller bara 400 V
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Om hällen bara använder 2 faser och den tredje går till en ugn så funkar inte en klassisk 400 volt spis fullt ut. Blir ju lite omvänt när nollan inte finns med.
Vi kommer få nya bekymmer med icke fullkopplade Perilexuttag.
Protte
Vi kommer få nya bekymmer med icke fullkopplade Perilexuttag.
Protte
Klicka här för att svara
