Vår tvättmaskin, Asea-skandia, ca 8 år, började ryka och låta illa under centrifugering i går kväll. Det "knastrar" när man vrider trumman. Lager? Något annat? Lönar det sig att laga?
 
det lånar sej alltid om du kan laga den själv. Du måste dock hitta felet först och kolla hur mycket reservdelen kostar.

Våran Asea Cylinda ca 10 år har slutat centrifugera för kol vid motor var slut - en av dom vanligaste fel i gamla maskiner. Minns att den lät konstigt och slog som om tvätten låg fel i trumman innan den gav upp. Fick kol i postlådan 2 dagar efter beställningen på nätet -kostnad ca 300kr. Snurrar fint igen :).
gaia
 
Fast för TS låter det som lagret gått åt skogen. Provade byta lager på våran förra maskin, funkade fint men det var ett h-lvete att få ut den utan en riktig avdragare...
 
Göran.W
Ta av drivremen och snurra på truman och motorn så du hör vad det kommer ifrån.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.