Byggahus.se

Kortslutning i Elextrolux Inspire spis

1. J
    Medlem · Västra Götaland · 2 inlägg

Järka

Medlem
    • Västra Götaland
    • Medlem dec 2010
    • 2 inlägg
    Jag har en Electrolux Inspire spis från 2007 där reglagen till de bakre värmezonerna med reglerbar storlek kortsluter när man sätter på värmezonen. När det blir kortslutning i reglaget så smäller det till ganska kraftigt och en blixt lyser genom panel och springor i frontkåpan. Säkringarna till spisen samt huvudsäkringar in i huset löser ut. Då jag anser att detta är ett fel som i värsta fall kan orsaka personskador så har jag kontaktat Electrolux för att försöka få utrett om det är ett konstruktionsfel eller om de har fått en batch komponenter med undermånlig kvalitet. När ett reglage får en felfunktion så bör det inte leda till kraftig kortslutning i produkten. Elextrolux service duckar för mina frågor och vill endast laga spisen mot betalning. Electrolux services attityd liknar mest Ryan air. Men frågan kvarstår. Har de nya komponenterna samma felfunktion eller har de gjort någon förbättring.

Jag undrar om någon mer på detta forum har upplevt samma problem med denna typ av spis eller någon annan spis från Electrolux.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.