Byggahus.se

Siemens kvalitet ???????

1. F
    Medlem · Skåne · 2 inlägg

forcingsiemenskund

Medlem
    Siemens har tydligen grymma problem med sina induktionshällar. EH 77... serien bla.
    Själv har jag en mkt lite använd sådan som står i en sommarstuga och är 2 år gammal har läst på massor av forum och sett att alla har samm problem med just dessa. Blinkar "E" på samtliga plattor när man stänger av , går ej att stänga av ,mm , mm, mm.

Siemens har i vissa fall godkännt reklamationerna men i början "försökt" med 1 års garanti snacket fast konsumentköp lagen säger att en från början felaktig vara kan reklameras i 3 år.

Alla reparatörer och återförsäljare samt naturligtvis kunder känner till dessa problem men den handläggare jag fått tag på vill tydligen dra ut på detta . Skall bli kul att se hur det slutar om de är rädda om sitt varu märke då man trots allt tycker att Siemens skall vara lite över medel i kvalitet. De gör ju vackra produkter i alla fall.

Jag får ej heller svar om problemen finns på nyare modeller EH651... som är exact samma annars. Kan ju misstänka att problemen kvarstår då ??

Kommer att uppdatera hur det går..

2. torbeno
    Husägare · Västra götaland · 1 706 inlägg

torbeno

Husägare
    Hur går det?
    Tror du får det på reklamation, borde inte vara något problem alls :)

3. Tyresö
    Bannad · Stockholm · 2 070 inlägg

Tyresö

Bannad
    Jag är förvånad att Siemens har tabbat sej så grovt. Vi har Siemens glashäll, Wokgasolhäll, ugn, microugn och kyl/frys - visserligen bland deras dyrare segment, men min fru är helnöjd med allt och vill att nästa tvättmaskin och torktumlare ska vara en Siemens. Så länge hon är nöjd - är jag nöjd.

Redigerat 23 dec 2010 22:59
  4. J
    Medlem · Västra Götaland · 2 inlägg

Järka

Medlem
    • Västra Götaland
    • Medlem dec 2010
    • 2 inlägg
    Hejsan

Jag satte in ett nytt kök 2004 med Siemens inbyggnadsprodukter: induktionshäll, inbyggnadsugn, kyl, frys och micro. De har gått som tåget sedan dess. Jag var helnöjd. Hoppas att det löser sig med din garantitvist. Eftersom de försker dribbla bort frågan verkar det som om de har mycket problem.

5. A
    Medlem · Uppsala · 3 inlägg

ab_seaman

Medlem
    Hej på dig

Löste det sig med din EH77:a? Enligt min erfarenhet är tyvärr ett av de absolut vanligaste felen på dessa hällar att dom är felmonterade redan från början.
    Ventilationen till hällen är livsviktig oavsett märke på induktionshällarna.
    Hoppas att du får igenom din reklamation hos BSH i fall det visar sig vara ett tillverknings fel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.