8 076 läst ·
8 svar
8k läst
8 svar
Husqvarna QSG6146W Felkoder
Hej.
Står en Felkod 003 displayen nästan hela tiden. Efter att spisen varit hos servicetekniker så fungerar ugnen ett tag, men så verkar den gå för varm och så kommer koden igen. Han säger att han inte gjort något och vet inte vad det beror på. En kort stund stod det 00d men det försvann efter några minuter.
Senast jag pratade med honom så trodde han att det var ett kretskort och då var det bättre att köpa ny spis. Jag litar inte på detta då han har haft fel förut.
Är det någon mer som råkat ut för detta, eller vet vad koderna betyder?
Finns det el-schema att få tag på till vitvaror så man kan felsöka kretskort själv?
Står en Felkod 003 displayen nästan hela tiden. Efter att spisen varit hos servicetekniker så fungerar ugnen ett tag, men så verkar den gå för varm och så kommer koden igen. Han säger att han inte gjort något och vet inte vad det beror på. En kort stund stod det 00d men det försvann efter några minuter.
Senast jag pratade med honom så trodde han att det var ett kretskort och då var det bättre att köpa ny spis. Jag litar inte på detta då han har haft fel förut.
Är det någon mer som råkat ut för detta, eller vet vad koderna betyder?
Finns det el-schema att få tag på till vitvaror så man kan felsöka kretskort själv?
Den särklass bästa spisen någonsin!
Tre fel kan den ha
Knapparna till ugnen, klocka mm dvs. Panelen
Timern eller klockan.
Men i ditt fall är det troligen huvudkortet på baksidan (80% av alla fel).
Och med sannolikhet gränande till visshet... Dåliga lödningar.
Fota och lossa anslutningar samt skruvarna även de som håller trafon.
Dela kortet från ramen och leta upp de dåliga lödningarna.
Det finns inga reservdelar att få tag på längre
Tre fel kan den ha
Knapparna till ugnen, klocka mm dvs. Panelen
Timern eller klockan.
Men i ditt fall är det troligen huvudkortet på baksidan (80% av alla fel).
Och med sannolikhet gränande till visshet... Dåliga lödningar.
Fota och lossa anslutningar samt skruvarna även de som håller trafon.
Dela kortet från ramen och leta upp de dåliga lödningarna.
Det finns inga reservdelar att få tag på längre
P-nr är 948550457
De här WOEC -koderna betyder
003-safty circuit malfunktion och är relaterat till stektermometern
00A-displayboard sensor circuit open
Manualen för WOEC är mycket omfattande vilket inkluderar en mängd olika service program.
Jag tar tillbaka min tidigare bedömning för den gemensamma nämnaren är nu displayen-vilken faktiskt finns att köpa fortfarande! Men fixa även WOEC-kortet på baksidan för där lär finnas fel.
003-safty circuit malfunktion och är relaterat till stektermometern
00A-displayboard sensor circuit open
Manualen för WOEC är mycket omfattande vilket inkluderar en mängd olika service program.
Jag tar tillbaka min tidigare bedömning för den gemensamma nämnaren är nu displayen-vilken faktiskt finns att köpa fortfarande! Men fixa även WOEC-kortet på baksidan för där lär finnas fel.
Som det föreslogs så tog jag ur huvudkortet och åkte till en som kan lite om elektronik. Han värmde på två lödningar som var dåliga. Efter att kortet hade monterats fungerade allt i en vecka, men så gick det inte att starta ugnarna igen. Jag drog ur kontakten och bankade med en skruvmejsel på det ensamma reläet på huvudkortet och sedan dess har det bara fungerat. Verkar som dåliga lödningar var felet.
Det blev mycket billigare än att köpa ny spis som den auktoriserade serviceteknikern menade var enda utvägen.
Tack för tipsen.
Det blev mycket billigare än att köpa ny spis som den auktoriserade serviceteknikern menade var enda utvägen.
Tack för tipsen.
Klicka här för att svara