3 319 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Gram kyl/frys strömbrytare
Hej
Har blivit ägare till en kombinerad kyl och frys från Gram KF 3326-90.
Nu visar det sig att den inte har en vanlig on off strömbrytare utan man måste dra ut sladden.
Jag kommer använda den i stugan så jag kommer slå av och på den ofta och stickproppen sitter svår åtkommligt.
Någon som vet om det finns någon sladdströmbrytare / mellanströmbrytare som jag kan sätta på sladden som klarar 10A eller om ni har andra förslag?
Har blivit ägare till en kombinerad kyl och frys från Gram KF 3326-90.
Nu visar det sig att den inte har en vanlig on off strömbrytare utan man måste dra ut sladden.
Jag kommer använda den i stugan så jag kommer slå av och på den ofta och stickproppen sitter svår åtkommligt.
Någon som vet om det finns någon sladdströmbrytare / mellanströmbrytare som jag kan sätta på sladden som klarar 10A eller om ni har andra förslag?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
För att vara åsksäker behöver ni en frånskiljare som har en kontaktgap på minst 3 mm, dvs mer konkret en säkerhetsbrytare. Den är kanske överkurs att montera till en kyl men sitter uttaget illa till så kanske det kan vara ett alternativ. Den kan ju monteras i närheten av centralen också om hela gruppledningen kan brytas. Ni har väl övervägt men förkastat iden att bryta strömmen till hela centralen?
Klicka här för att svara