Hej!
Jag har en Husqvarna Cardinal 522 QB522 W diskmaskin, som funktionerat bra hittils (mer än 10 år). Nu stannar den efter en tid och visar alarm för vattetillförsel (lampan blinkar och ger en ljudsignal). Efter en tid (flere timmar) kan jag starta maskinen på nyt så att den fortsätter från stället där den stannat. Kan det här ha att göra med en temperaturvakt eller något motsvarande?
Diskmaskinen är gammal och skulle inte vilja kalla på en montör, men tycker inte heller att det är rätt att slänga den och köpa en ny då den verkar funktionera ännu.
Är det någon som har haft liknande problem och vet var man skall söka?

P
Detta är en stabil plattform
Jag kan tänka mig ventilen eller silen eller kranen.
Men den måste man nog se in action, för att veta
Troligtvis ett skitfel.

FIck ultimatum från frun, fixa eller köp ny i morgon ;). Så jag gick loss igår och innan du han svara elektroluxaren så lyfte jag loss hela paketet och gjorde rent. Han bara göra en kort 30 min testkörning efter men det verkar som det gick bättre, men kommer ändå lite i skvallerslangen. Skall det göra det normalt eller kan det bara varit första gången när den skall "fylla" systemet? Eller kan det vara fler stopp i rören tro? (får testköra mer i eftermiddag..)

P
Nä det skall inte komma vatten ur detta
Rengör tjocka slangen mot brunnen med varmvatten noga

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.