8 679 läst ·
19 svar
9k läst
19 svar
Pulserande oljud Bosch torktumlare
Tack för ditt svar. Har vad som låter som ett skrapljud som ligger över det pulserande ljudet. Den har ju alltid låtit lite, men nu är det som en gammal fiskebåt en dag från en annan. Har en månad kvar på reklamationsrätten, men orkar nog inte dra i det. Blir ingen Bosch här heller. Har varit rätt missnöjd med torkgraden sedan start.M Mjolnir skrev:Fick ingen ny och svaret från supporten var att "om det är normalt pulserljud från maskinen och det visar sig att inget är fel så kommer ni debiteras teknikernas kostnader", inte särskilt sugna på att ta risken att debiteras 1500 kr minst på en maskin som kostade 7000 ungefär. Kör den tills den ryker och den har hållt hittills men nästa gång blir det ingen Bosch i alla fall. Börjat avge andra konstiga ljud, när den närmar sig slutet av ett program så ger den ifrån sig ett tjutande ljud, ungefär som när gummidäck skriker vid hård inbromsning, fast inte lika högt förstås.
Det är det enda svaret som supporten får ge! Gäller även spisar och kylskåpM Mjolnir skrev:Fick ingen ny och svaret från supporten var att "om det är normalt pulserljud från maskinen och det visar sig att inget är fel så kommer ni debiteras teknikernas kostnader", inte särskilt sugna på att ta risken att debiteras 1500 kr minst på en maskin som kostade 7000 ungefär. Kör den tills den ryker och den har hållt hittills men nästa gång blir det ingen Bosch i alla fall. Börjat avge andra konstiga ljud, när den närmar sig slutet av ett program så ger den ifrån sig ett tjutande ljud, ungefär som när gummidäck skriker vid hård inbromsning, fast inte lika högt förstås.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 848 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 848 inlägg
Jag har lyckats fått utbytt två stycken BSH-maskiner (Bosch/Siemens) bara grundat på olika missljud, men det var pga två faktorer:
1. Mycket noggrann videodokumentation som tydligt visade förloppet och oljuden.
2. Tillgång till en välrenommerad, lokal reparatör (inte BSH själva, men auktoriserad av dem) med lång historia i branschen. När jag berättade om problemen och de fick se videon var det inget snack om att något var fel.
2. Tillgång till en välrenommerad, lokal reparatör (inte BSH själva, men auktoriserad av dem) med lång historia i branschen. När jag berättade om problemen och de fick se videon var det inget snack om att något var fel.
Tack för tipsen!MultiMan skrev:
Jag har lyckats fått utbytt två stycken BSH-maskiner (Bosch/Siemens) bara grundat på olika missljud, men det var pga två faktorer:
Klicka här för att svara