1 232 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
NEO tilldelning av knappsats ingång samt klocka PM / AM
Har läst som en galning nu men hittar inte vart man ställer in tilldelningen av den elektriska sektions ingången som finns bak på knappsatsen.
Jag har 3 knappsatser i mitt system och till knappsats nr1 vill jag knyta ingången till sektion 14 som jag sen ställer in som dörrmagnet.
Någon som har bra tips på vart jag kan leta?
Den svenska manualen som följer med från Teletec är ganska minimal mot dom som följde med till PC systemen förr.
Sen undrar jag även om det går att ställa om så att klockan som visas på NEO touch displayen inte visar PM och AM utan vanlig klocka. Har ställt in på dom vanliga knappsatserna så där funkar det. Eller är det så korkat så det går inte att ställa om?
Alla menyer är på svenska så konstigt att klockan då visar PM och AM?
Tack
Jag har 3 knappsatser i mitt system och till knappsats nr1 vill jag knyta ingången till sektion 14 som jag sen ställer in som dörrmagnet.
Någon som har bra tips på vart jag kan leta?
Den svenska manualen som följer med från Teletec är ganska minimal mot dom som följde med till PC systemen förr.
Sen undrar jag även om det går att ställa om så att klockan som visas på NEO touch displayen inte visar PM och AM utan vanlig klocka. Har ställt in på dom vanliga knappsatserna så där funkar det. Eller är det så korkat så det går inte att ställa om?
Alla menyer är på svenska så konstigt att klockan då visar PM och AM?
Tack
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
För KS1 24h klocka *8 kod 861 022 tänd 2an
861-876 för ks1-16. Osäker på touch KS dock.
861-876 för ks1-16. Osäker på touch KS dock.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Knappsaterna är från början inställda som sektionsingång.
Först måste du tilldela ett sektionsnummer till ks1
*8 kod 861 011 014 där 014 är sektionsnummer.
Först måste du tilldela ett sektionsnummer till ks1
*8 kod 861 011 014 där 014 är sektionsnummer.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Sedan måste sektionen ges en sektionstyp
*8 kod 001 bläddra till 014 och ge den sektionstyp tex 03 eller 01.
*8 kod 001 bläddra till 014 och ge den sektionstyp tex 03 eller 01.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Lägg till sektionen i ett område är redan gjort för sektion 1-16. Annars går du in i sekvens 201 undersekvens 002 och tänder 6an. 201 är för område 1 (204 tex för område 4). 002 är för sektion 9-16 och sektion 14 motsvarar 6an. Ska du lägga till fler områden aktiveras dessa under 200 tänd 2an för område 2 osv.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Pma om du behöver mer hjälp om du vill.
Klicka här för att svara