Byggahus.se

Larma fritidshus med super het Devils blood chilipulver

1. N
    Medlem · 349 inlägg

nallepu

Medlem
    Har ett fritidshus tillsammans med mina vänner. Både våra grannar och vi har ständigt problem med inbrott i huset. Verkar som om bovarna inser att snor dom något halvgammalt kommer vi att köpa nya saker som blir betydligt mer stöldbegärligt.
    Vi har både belysning,larm och strålkastare som tänds när någon kliver in på tomten. Dessutom har vi flera kameror som larmar grannarna. Dessvärre verkar det inte vara tillräckligt.
    Vi har monterat upp några fläktar som sitter vid fönstret där det är lättast att komma in i huset. Våra grannar är också sugna på att fylla en kraftig gummiboll med superhet chili. När någon kommer in i huset ska en nål punktera bollen och 500 gram superhet chili fyller rummet efter några minuter..
    För några år sedan hade flera sådana gummibollar löst ut och sedan dess har det inte varit några inbrott i husen däremot har andra grannar haft inbrott bär elektronik och utombordare stulits.
    var någon som påstod att vi inte får ha superhet djävuls blod chili bomber. Är medveten om att vår chili är många gånger starkare än pepparsprej som polisen använder.
    Tycker att om vi blir anmälda så borde vi kunna skylla på att vi bara älskar superhet chili i maten. Någon som vet om det är förbjudet att förvara chilipulver i gummibalonger som bara råkat explodera när bovarna kliver in genom fönstret?

:rofl::giggle::seenoevil:

2. C
    Medlem · 1 797 inlägg

C.Lundin

Medlem
    Pepparspray ligger väl kring 3kk scoville? Hade aldrig hört talas om blood chili men den verkar ligga på 800k.

Problemet här är väl att pepparspray är ett typ av vapen, och skulle man försöka tillverka ett vapen av chilipulvret du pratar om så är det nog på det du fallerar.

Med det sagt tror jag styrkan är helt irrelevant. Annars så skulle många (jag inräknat) ligga dåligt till med Carolina reapers och dylikt hemma, där de flesta frukter landar på kring 2kk scoville.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.