Byggahus.se
Hej!
Har sedan några år tillbaka 2st Yale Doormanlås och ett Verisurelarm som fram tills nyligen har fungerat klockrent ihop. Vanligtvis knappar vi in koden på själva låset, men ibland låser vi upp via mobilen.
Häromveckan slutade ena låset att ta emot koden via knappsatsen på låset. Det gick dock utmärkt att använda samma kod i Verisureappen för att låsa upp. Jag har inte tagit tag i problemet då just det låset satt i källarplan, men igår började även Entrédörren uppvisa samma fenomen. Det går inte att låsa upp via låsets knappsats. Batterier är bytta på båda låsen för att säkerställa att det inte var problemet.
Det går utmärkt att låsa/låsa upp via appen…

Har någon varit med om samma problem?
 
Svarar mig själv så att andra som får problem ser lösningen.
Genom att i Verisureappen radera varje användares kod och lägga till den igen så löstes problemet.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
MrPlow
Jag har upplevt samma sak efter nyinstallation av fler lås.
 
Någon som varit med om att fler koder ej går att lägga in? Får svaret ”koden redan använd” trots att jag testat byta både plats och kod... vet att jag har 5 lediga platser och även vilka nummer som är lediga...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.