E
Dags för en egen tråd.

Iotega är en ny produkt från dsc som kombinerar trådlöst larm med hemautomation.

Teletec har skrivit att iotega kommer till Sverige med försäljningsstart tidigt 2018.

Nån som vet mer?

Hur är det med kompatibilitet mellan visonic och dsc? Kan man tex. använda visonics sensorer till ett DSC-larm?

Är också intresserad. Ingen som vet något mera.

Sett det där. Mest reklam. Vill ha lite hands on info. Hur är det jämfört med Neo vad kostar det. Finns det bättre alternativ.

Även jag klart intresserad i denna produkt och välkomnar därmed tråden som jag hoppas i framtiden kan bidra med bra info....

Ringde till Teletec för ett par veckor sedan och de meddelade då att den kommer lanseras i Sverige via dem i sommar tidigast. Någon som hittat andra vägar för beställning tidigare än så?

Mer info lär väl komma på hemsidan när de börjar dra ihop sig skulle jag tro...

Vad jag dock inte fått klart för mig är vilken MAP som kan användas, hur den ser ut, funktioner samt om den kommer att kräva trådad anslutning alt. vara helt trådlös via wifi?

Äntligen något som lite enklare börjar prata med bef. Z-wave prylar utan en massa tillbehör och avancerad kodning samt inställningar...

Är också intresserad...
Scrollar man ner i databladet http://www.dsc.com/iotega/media/documents/iotega Spec Sheet.pdf så får man ju svar på några frågor... tex så verkar detektorerna ha samma artikelnummer som NEOs trådlösa. En trådlös MAP i NEO-stil, WS9LCDWFx (oklart om denna också funkar med NEO?) är också med i listan, och dessutom en touchscreen, WS9TCHW som jag inte hittar så mycket om?
Skulle ju vara fantastiskt om priserna blir i närheten av i USA, men det lär väl inte hända?

edit: klistrade in fel länk.

• Gilla
erimos
  • Laddar…
E
C crallian skrev:
Är också intresserad...
Scrollar man ner i databladet [länk] Spec Sheet.pdf så får man ju svar på några frågor... tex så verkar detektorerna ha samma artikelnummer som NEOs trådlösa. En trådlös MAP i NEO-stil, WS9LCDWFx (oklart om denna också funkar med NEO?) är också med i listan, och dessutom en touchscreen, WS9TCHW som jag inte hittar så mycket om?
Skulle ju vara fantastiskt om priserna blir i närheten av i USA, men det lär väl inte hända?

edit: klistrade in fel länk.

verkar vara en android-tablet.

https://fccid.io/F5317WS9TCHW/User-Manual/Users-Manual-3512546

Finns nog mer info här om andra delar också.

• Gilla
crallian
  • Laddar…
En hel uppsättning delar av detektorer, manöverpaneler, glaskross, kameror m.m. beställda nu. Återkommer med lite mer info inom ett par dagar när allt är på plats och installerat för er som också är i köparplaner av systemet...

Bara hålla tummarna att allt fungerar som tänkt, främst integreringen med Z-Wave blir spännande att se hur det fungerar...

Nån annan som installerat systemet med bra inputs som är bra att tänka på innan installation?

• Gilla
dextrocell och 1 till
  • Laddar…
Har Iotega släppts i sverige än?

Nej, tror inte det ännu, men är nog inte långt borta då en del av produkterna börjat lanseras på generalagentens hemsida nu i vart fall...

B ByggWesslan skrev:
En hel uppsättning delar av detektorer, manöverpaneler, glaskross, kameror m.m. beställda nu. Återkommer med lite mer info inom ett par dagar när allt är på plats och installerat för er som också är i köparplaner av systemet...

Bara hålla tummarna att allt fungerar som tänkt, främst integreringen med Z-Wave blir spännande att se hur det fungerar...

Nån annan som installerat systemet med bra inputs som är bra att tänka på innan installation?
Pris nivå?

Centralenheten ca 2500kr, manöverpanelen m färg och wi-fi m.m. ca 2200kr (den enklare utan färg och med batteridrift ca 1300 kr, resten av detektorerna finns till försäljning i Sverige redan (PowerG) som även funkar i deras NEO serie...

• Gilla
devu och 1 till
  • Laddar…
@ByggWesslan Var köpte du det från? Och har det en SIM-kortplats för mobil backup

Teletec har lagt upp det på sin hemsida men det står att det kräver något abbonemang för att fungera. Kan det verkligen stämma?

B ByggWesslan skrev:

hur har det gått?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.