J
jonaserik: [citat] Nu är det så att denna typ av korsväxlare är inte riktigt effektiv, sen att jag sa ca 10 C ör inte helt riiktigt vid noll ute, men blir det - 20 ute så orkar inte växlare och patron med och kall luft strömmar in. Sen är det så att all inkommande luft är brukligt att det kommer från taket och då får den lufttempen inte vara samma som i rummet, den ska vara ca 4 C mindre för
5 svar · 2,0k läst
·
Mool01
Mool01: Har någon kopplat in en AN-179 i en befintlig trappkoppling, Hur gör man det??
0 svar · 1,1k läst
T
Trrttsch: Har googlat lite och hittat NookBox G2 som en del nämner här på byggahus. Det stöder både ZigBee och Z-Wave (om man köper till en dongel). Hittar tyvärr ingenstans man kan köpa bara hubben utan tillbehör och har försökt kontakta dem men inte fått svar. En annan möjlighet verkar vara Samsung Smartthings men den har ju inte batteri eller tekefonbackup så det blir ju inte mycket till
1 svar · 2,0k läst
il_duce
il_duce: Toppen! Tack för svaren
3 svar · 2,4k läst
G
Gripe: [citat] Tack. Jag ska kolla där om något är kompatibelt. Med vänliga hälsningar Gustaf
3 svar · 2,3k läst
Y
Yderfält: Det var litet som jag var orolig för då... Det är ju en lösning, om än inte snygg... Tack för svaret!
2 svar · 1,2k läst
J
jahallåja: Tack! Skall undvika rövhatteri, det handlar om att hyvla bort ett hörn av bilden, inte att rikta halva kameran mot grannen och meddela att det är tillåtet på grund av en inställning i mjukvaran.
4 svar · 1,5k läst
pacman42
pacman42: [citat] Banggood har leverantörer i Spanien och Tjeckien, men bara för de vanligaste varorna...
17 svar · 2,9k läst
·
N
Nikorasu: [citat] Finns en IoT-lösning för det ;)https://moocall.com/
4 svar · 1,3k läst
F
Fredde_: Givetvis kan jag det, fattar inte att jag inte tänkte på det själv. Hur som helst, stort tack @Matti_75
2 svar · 1,0k läst
R
RalleB: Alltså du behöver nog läsa på lite, ja ventilationen ska alltid vara på. Det du har där är ett ftx system. Bacho minivent Det är ingen värmekälla, man kan ha förvärme på för att luften inte ska kännas för kall ut ifrån ventilationen. Den slingan är inte till för att värma ett hus. här har du en manual du kan läsa så förstår du hur din ventilation funkar:
15 svar · 2,8k läst
·
F
fredespi: Här är resultatet av att borra enligt tipset. Tack igen.
5 svar · 2,5k läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] Ja det funkar med 3-ledare OM det är en utan gulgrön tråd (3*x,y; brun-svart-blå), annars är det minst en 4-ledare (4Gx,y eller 5Gx,y). [citat] De flesta, typ alla av Steinel’s rörelsevakter mm har potentialfria reläutgångar, finns några undantag om jag inte missminner mig. Jag kör själv liknande, en IS 360 & en IS 180 som är parallellkopplade.
11 svar · 3,6k läst
·
D
DumFråga: Tack det var ju bra får kolla upp det med ir
10 svar · 1,2k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Scenerna man gör i IKEA Smart verkar inte sprida sig utanför deras sfär. De dyker i alla fall inte upp i HomeKit och då gäller det säkert Google Home. Jag brukar göra scenerna i Apple Home istället.
7 svar · 4,7k läst
T
Tommyapa: [citat] Okej. Då förstår jag. Tack så mycket
13 svar · 3,9k läst
·
B
Boan: [citat] kör en dedikerad Pi...
19 svar · 6,6k läst
J
Joelbit: Lägg in din fråga i tråden om SPC larmskola, så får du nog svar.
1 svar · 788 läst
leby
leby: [citat] Som du sett i svaren finns det som vanligt olika åsikter om vad som är "bäst". Det man kan säga är att de vanligaste (inte i någon ordning) "standarderna" är: - Z-wave - ZigBee - Bluetooth - WiFi - 433mHz Samtliga ovan utom WiFi behöver en "brygga" för att kunna prata med ex Google home eller Amazon Alexa. Sonos och Chromcast är båda WiFi enheter som inte bryr sig om vilken
21 svar · 3,0k läst
J
jonaslatt: Oj inlägget hamnade helt fel. Ber om ursäkt
9 svar · 3,6k läst
·
L
Linus1868: [citat] Ja, det fungerar att aktivera larmet via Yale Doorman. Det förutsätter bara att låset är integrerat/har en modul ihop med larmet. Håll inne * länge och slå sedan en användarkod +* igen för att aktivera. Se klipp nedan och från ca 12:45 [MEDIA=youtube]DAjVoh_U17Y[/MEDIA]
7 svar · 5,4k läst
L
Leif i Skåne: Hur renoverar du huset? Många som flyttar in i ett äldre hus bygger ett nytt installation skikt invändigt där man drar all el i nya rör och dosor. Om man använder fördragen med 2 tändtrådar direkt så behöver man inte tänka i förväg, vad brytare eller dimmervred skall ha för funktion. Det sparar massor av tid. https://www.elkanalen.se/produkter/ Samtidigt lägg en 5*6mm² kabel ut
4 svar · 2,6k läst
E
etompau: Tror det blir svårt att komma runt risken för sabotage av belysningsprylar i en vanlig heminstallation. Fördelen med att det tänds upp är att en potentiell inbrottstjuv inte kan veta om han nu är synlig för de boende i huset.
5 svar · 1,8k läst
C
Carl Johansson: Hejsan, Jag skulle vilja installera larm och undrar om någon av leverantörerna har brandvarnare som kan logga både temp och luftfuktighet/ RF och samtidigt skulle kunna starta/stoppa en en avfuktare vid givna värden? Mvh
0 svar · 602 läst
F
Frassemannen: [citat] Den har jag redan, ser snygg ut men helt värdelös. Har fått byta den 3 gånger eftersom den sitter på skorstenen och inte klarar av regn och blåst. Dessutom är sirenen så låg så du inte hör den när du står på marken 30m bort.
7 svar · 1,9k läst
Naaz
Naaz: [citat] Hej igen! Tack så hemskt mycket. Då har jag en hel del sysselsättning i min ledighet nu. Jag ska snart sätta igång och jobba med det. Återkommer om jag har frågor. God fortsättning
4 svar · 3,3k läst
·
A
adron: [citat] Kanske, men det låter också lite som en brandvägg/NAT kan bete sig om det finns en idle TCP/UDP connection som fått timeout, och att den gått ner upptäcks inte förrän gatewayen på insidan skickar något. Lite nätverksloggning kunde visa om så är fallet.
4 svar · 3,2k läst
tommib
tommib: Man ska inte ha mer än en RFK5500. Jag misstänker att det är relaterat till att man bara ska ha en trådlös master. Det finns ett speciellt utbyggnadskort för att ansluta flera radiomoduler men jag har inte i huvudet vad det heter.
5 svar · 1,8k läst
·
LoweW
LoweW: [citat] Bytte hela plåten! Köpte den på elbutik.se
12 svar · 2,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.