2 650 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Vill säga upp larm och enbart ha brandlarm till central
Efter 30 år och inget inbrott, och 600kr i månaden, så hade det varit billigare med inbrott.
Det enda jag är rädd för är brand.
Har någon nått tips på nått brandlarm kopplat till nån central så man får ner kostnaden lite.
Tack
Det enda jag är rädd för är brand.
Har någon nått tips på nått brandlarm kopplat till nån central så man får ner kostnaden lite.
Tack
Vi har Alert alarm. Droppskydd (ska larma om det blir blött, vi har detektorerna under diskbänken), hemlarm (vi har aldrig använt det) och brandlarm där de ringer upp inom 30 sekunder om larmet går. Vi betalar 329 kr/månad för detta. Vi ärvde larmet från föregående ägare och har inte orkat byta eller ändra. Brandlarmet funkar bra, det har vi löst ut ett otal ggr pga trasig spisfläkt (=os), flamberad nyårsmiddag etc. Däremot är deras kommunikationsförmåga fruktansvärd. Man fattar inget av deras mail eller appen. Men det är främst brandlarmet som lugnar mig.Johan1975z skrev:
Alert Alarms "lägenhetslarm"* kostar 169/mån och har bara larmcentral för brandlarm. Inbrottslarmet går bara till din app och om du vill till grannar.Johan1975z skrev:
* Lägenhetslarm är namnet på en av deras larmpaket. Det ska gå att använda även i villa. Du kanske måste komplettera med fler detektorer dock. Annars kan du ju fråga om du kan köpa ett villalarm men få lägre kostnad (genom att säga att brandlarm till central räcker). De har kampanj t.om 11/1 där man får en extra detektor "gratis"
Alert Alarms hemsida
Annars kan du ju se om du hittar nåt vettigt på larmkollen.se där alla stora larmbolag finns testade
Klicka här för att svara