Hej
Tänkte äntligen göra slag i saken och skaffa Yale Doorman (eller liknande) men har ett par frågor.
Jag vill få det wifi styrt och förstått att det finns i princip två vägar att gå anting med Yale's egna "Smart Living/Hub" eller "Verisure Smart Start-Kit".
- Behöver man ha Verisure larm för att Smart Start-Kit ska funka? Har Verisure nu men tänkte säga upp det.
- Är det någon större fördel med Yale's egna Startkit eller spelar det ingen roll? Yale's egna blir ca 1000 kr dyrare så om det inte har någon direkt fördel så antar jag det är bättre att gå på Verisure Start-Kit (ja såvida inte larm abonnemang krävs då)...
Finns det något annat som funkar bättre i dagsläget?
Tacksam för upplysning
Tänkte äntligen göra slag i saken och skaffa Yale Doorman (eller liknande) men har ett par frågor.
Jag vill få det wifi styrt och förstått att det finns i princip två vägar att gå anting med Yale's egna "Smart Living/Hub" eller "Verisure Smart Start-Kit".
- Behöver man ha Verisure larm för att Smart Start-Kit ska funka? Har Verisure nu men tänkte säga upp det.
- Är det någon större fördel med Yale's egna Startkit eller spelar det ingen roll? Yale's egna blir ca 1000 kr dyrare så om det inte har någon direkt fördel så antar jag det är bättre att gå på Verisure Start-Kit (ja såvida inte larm abonnemang krävs då)...
Finns det något annat som funkar bättre i dagsläget?
Tacksam för upplysning
Redigerat:
Du behöver inte ha Verisurelarm för att det ska fungera med Smart kit. Jag köpte ett Doorman med Verisures kit och det fungerar bra. Jag kan tänka mig att dom som vill utöka sitt Yale med tex deras larmp väljer nog Yales kit annars är det nog en smaksak. Ja
Jag har en doorman och ett Yale larm, Funkar kanon, när jag öppnar dörren larmas det av självt. Med Google home kan man dessutom säga till dörren att låsa, Du kan däremot inte låsa upp så. hade ju varit lite för enkelt för inbrottstjuv då......
Ursäkta att jag lånar tråden lite.MeanMike skrev:
Du verkar nöjd med Yale-larmet. Har sneglat lite på det, men svårt att bestämma mig. Vill ju helst ha ett larm som funkar med Doorman.
Varför valde du Yales larm? Är det 3200-kitet du har?
Fördelar och nackdelar?
Mvh
Andreas
Ja jag har det larmet. Jag vill inte ha en månadsavgift som heter duga. Jag får ju meddelande i telefonen och kan själv ringa polis om jag behöver. Vad jag vet gör verisure inget ändå. Dom ingriper väl inte. O brinner det ser jag ju det likadant som dom. Grannen har verisure och det tog 40 minuter innan dom kom. Jag vet inte om jag skulle betala för det. Yale passar mig perfekt har kompletterat med utomhus Sirén. Jag köpte mitt från Danmark för 3400 nåt och sirenen för 1490 tror jag det va.
Tack! Kan nog vara bra med extra siren. Kanske blir ett sånt. Har Securitas hemlarm idag, men hade ju varit smidigt med larm integrerat med Yale doorman.MeanMike skrev:
Ja jag har det larmet. Jag vill inte ha en månadsavgift som heter duga. Jag får ju meddelande i telefonen och kan själv ringa polis om jag behöver. Vad jag vet gör verisure inget ändå. Dom ingriper väl inte. O brinner det ser jag ju det likadant som dom. Grannen har verisure och det tog 40 minuter innan dom kom. Jag vet inte om jag skulle betala för det. Yale passar mig perfekt har kompletterat med utomhus Sirén. Jag köpte mitt från Danmark för 3400 nåt och sirenen för 1490 tror jag det va.
Jag fick ett verisure home kit. Men jag har inte Verisure. Kan jag fortfarande använda kitet och öppna och låsa i yale access appen?Corpes skrev:
Annars måste jag kontakta återförsäljaren igen. För nu kommer ju Yales "universala" kit för att öppna och låsa dörrar till V2N
/Viktor
Klicka här för att svara