Hej forumvänner.
Använder idag CS (configuration software) version 2.2.0.20 till mitt Agility 3 larm och ansluter via Cloud för att konfigurera alla sensorer, brandvarnare m.m. Sedan ca 6 veckor sedan tillbaka kan jag inte längre ansluta via Cloud.
Får felmeddelandet:
Modul: Engine - Kommunkationen misslyckades.
Är det någon på forumet som vet vad som kan vara fel?
Gammal version som inte funkar längre? Nämnas är att CS funkat i ca 1 år innan problemet nu uppkommit och jag har inte ändrat några inställningar.
Har mailat [email protected] två gånger utan ens ett svar, pissdåligt!
Teletec.se ger endast support till återförsäljare så jag har kört fast lite och ber till forumgudarna.
Någon kanske har en nyare version av cs att dela med sig (om nu det skulle vara felet)?
Bifogar en bild på felmeddelandet.
Tack på förhand
Tobbe
Använder idag CS (configuration software) version 2.2.0.20 till mitt Agility 3 larm och ansluter via Cloud för att konfigurera alla sensorer, brandvarnare m.m. Sedan ca 6 veckor sedan tillbaka kan jag inte längre ansluta via Cloud.
Får felmeddelandet:
Gammal version som inte funkar längre? Nämnas är att CS funkat i ca 1 år innan problemet nu uppkommit och jag har inte ändrat några inställningar.
Teletec.se ger endast support till återförsäljare så jag har kört fast lite och ber till forumgudarna.
Någon kanske har en nyare version av cs att dela med sig (om nu det skulle vara felet)?
Tack på förhand
Tobbe
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Fungerar det om du ansluter via IP-adress istället för via riscocloud dvs direkt genom ditt nätverk?T tobbbenn skrev:Hej forumvänner.
Får felmeddelandet:
Tack på förhand
Tobbe
Fick äntligen bra support från Risco.
Tydligen har dom lagt in en säkerhetsparagraf för att ansluta CS via Cloud i oktober 2018.
Krävs att man skapar ett konto på riscocloud.com/ic/ och kopplar det till sitt ID på larmet.
Sen när du ansluter via CS måste du trycka i "Use advanced authentication" och fylla i följande:
- Access Service URL => https://www.riscocloud.com:449/elas/rpws/api/cs
- User => E-mail till kontot du skapade på riscocloud.com/ic/
- Password => Lösenordet till ditt konto
Tydligen har dom lagt in en säkerhetsparagraf för att ansluta CS via Cloud i oktober 2018.
Krävs att man skapar ett konto på riscocloud.com/ic/ och kopplar det till sitt ID på larmet.
Sen när du ansluter via CS måste du trycka i "Use advanced authentication" och fylla i följande:
- Access Service URL => https://www.riscocloud.com:449/elas/rpws/api/cs
HejT tobbbenn skrev:Fick äntligen bra support från Risco.
- Access Service URL => [länk]
Jag har dykt på samma problem med anslutning som tidigare funkat.
Det har aldrig funkat med lokal koppling för mig heller via TCP/IP vilket hade varit det enklaste men jag har också fått köra via Cloud
Men efter att ha läst din lösning och testat detta så fastnar jag på:
Kan inte skapa kontot då den säger att min E-mail redan finns (Vilket den gör då jag har konto för appen osv), men när jag försöker logga in med den adressen och lösenordet jag har till den så säger den att jag inte har rättigheter att göra det???
Sen nästa fundering gällande det du fyller i. Var hittar du "Use advanced authentication" i CS?
Måste man ha version 3.1 för det. Jag har bara 3.0 och vet inte hur man får tag på 3.1?
Med vänlig hälsning Mats
Hej Mats
Det ska finnas under Anslutningsinställningar och sedan Cloud, se bild.
Finns det inte i din version så skicka pm kan du få länk att ladda ner 3.1.
Jag fick skapa en ny e-post för att skapa kontot (min sa också att det redan fanns).
Så nu använder jag en speciell email bara för larmet, men den använder jag bara för att konfigurera larmet.
Jag loggar fortf. in i appen med den gamla.
Det ska finnas under Anslutningsinställningar och sedan Cloud, se bild.
Finns det inte i din version så skicka pm kan du få länk att ladda ner 3.1.
Jag fick skapa en ny e-post för att skapa kontot (min sa också att det redan fanns).
Så nu använder jag en speciell email bara för larmet, men den använder jag bara för att konfigurera larmet.
Jag loggar fortf. in i appen med den gamla.