Villalarm & Hemautomation
FrökenFunkis: Hände mig också. Hur löste du det?
ptk: Vilken/vilka Zigbee dimmers ska jag installera om jag har - en strömställare med en brytare "A1" på väggen som styr flera takuttag "A". - en strömställare med en brytare "brytare B1" som styr ett "takuttag B" - en strömställare med två brytare (kronomkopplad) där ena brytaren "A2" styr "takuttag A" (den är alltså trappomkopplad till takuttag A tillsammans med brytare A1) och andra
Bästerortarn: [citat] Nu har jag ingen koll på det som @André F rekommenderar men om det är en "fast skärm" det hänger på och produkten funkar som han beskriver så kan du väl bara mecka upp en billig surfplatta på vägen och använda som skärm/panel. Om du mot förmodan skulle vilja ta med dig skärmen om ni inte är inne i huset så kan du ju använda någon slags docka som vägghållare och på så
Vickevires: Hej! Vad finns det för larm på den svenska marknaden som kan styras av ett Yale Doorman V2. Liknande Sector Alarm att du larmar av på utsidan med kod. Supersmidigt men hade vart skönt att slippa månadskostanad för larmet. Yale har sitt eget men frågan är om det finns några alternativ? Det skall vara plug and play.
Dilato: Hej, Var in på DollarStore's nyöppnade butik Jägerso och hittade såna här [bild] för 50 kr! https://www.hama.com/00176552/hama-wlan-socket-for-voice-app-control-upgrade-3-680-w-16-a
Jonte Karlsson: [citat] Jag förstår faktiskt inte hur du lyckas missförstå så mycket. Hela grejen här var alltså att om man skaffar en lösning som helt och hållet är beroende av att någon källarfirma håller sin server igång så kommer man bli rökt förr eller senare. Exakt så som hände här och som hänt många gånger tidigare och som kommer hända alla andra liknande företag som försöker
Erlend1963: Vi har et sommersted i Åmål med vannbåren varme, med store gammeldagse elementer i hvert rom. Varmekilden er en Vaillant luft/vann varmepumpe som jeg kan styre fra Vaillants app (multiMATIC). Denne appen bruker jeg til å slå på varmen i hele huset en dag eller to før vi skal ta oss en tur. Noen ganger trenger vi ikke varme i alle soverom, da hadde det vært praktisk å kunne styre
Banditen: [citat] Den e dålig.. å borde egentligen reklameras. Men fick till de genom att skruva bort batterihållaren och fabriksåterställa. ✌
Donotlittle: Hade fibaro som du och flyttade och bytte till homey. bor i 180 kvm enplanare med betongväggar, och har drygt 60 enheter kopplade. knappar i väggen (fibaro) går snabbt tycker jag, med undantag för en virituell knapp som har lite lagg en bit bort från homeyn. Men märkte dock en väldig skillnad när jag bytte en dörrsensor från ett märke till ett annat så jag misstänker att prylen i
MathiasS: Tack for tipsen. Jag beställde faktiskt en variant med roterande skruv för att slippa snurra kabeln, men så hade den extra leveranstid så då blev det även en vanlig 240. tittade också på den du länkade till men ville inte riskera att något lossnar efter några år, så jag tog skruvvarianten istället.
Alexn72: Kanske ska förtydliga att det är ds18b20 som är tempgivare och vanlig usb DS9490R
LarsHansson: [citat] Hej, Du måste aktivera larma av/larma på notiser i centralen, se bild 11 nedan för sekvens var du gör detta. https://cms.dsc.com/download.php?t=1&id=25699 [citat]
Derbyboy: Hej Någon som har tips på en vattenläckagesensor som går att integrera med Homey och som INTE drivs med batteri?
Dilato: Den enkla lösningen är att man skaffar sig en billig begagnad smartphone som ligger i bilen, utan simkort men med WiFi och bara en app..Shelly! :geek:
Jocce81: Förutom Netatmos kameror, finns det några kameror som stödjer att ladda upp på Dropbox (gärna i kombo med lokal lagring på SD-kort)? /Jocce
RilleRock: Extremt dålig ide då en larmdetektor skall generellt sitta 2,2-2,6m över golv men hittar du en ljussensor som har ett potfritt relä så går det att lösa. Alt finns det infällnadsdosa anpassad för vanderbilt magic. Artikelnr: 6309105 [bild]
engs: Vore man inbrottstjuv skulle det bästa vara att klä av sig alltså? Så klassas det som falsklarm när de går in och kollar. :thinking::D
etompau: Fortsätter att fylla på lite omkring dessa grejor. Motorn som jag byggde om 2020 fungerar fortfarande helt perfekt. Motor, växellåda och lägesavkänning tycks hålla en bra kvalité. Vi har inte haft behov av att justera läget för vridningen av lamellgardinerna under hela denna tid Det som spökade var den inbyggda klockan i enheterna, men det har jag nu kringgått. Dock verkar företaget
Gräsmattenörden: Hej, Jag har varit inne på att köpa ett visonic larm via protexus för att installera på egen hand. Men fick nu erbjudande av en jobbarkompis att köpa en Visoniclarm som de köpt via Svenska Alarm för två år sedan. Anledningen till att han säljer larmet är för att han sålt huset o ska flytta till lägenhet. Är det lätt att installera ett sådant larm själv? Eller är det dumt att
Grillen: Har Yale doorman v2n på ytterdörren där jag även har köpt till möjligheten att styra det låset via verisure's app. Men jag har inget larm på huset. När jag söker runt så verkar det finnas lösningar på hur man styr garageporten via verisures larm eller annat larm men hittar inget om det går att göra om man bara har appen utan larm. Till garageporten (hörmann) har jag dessa 2
gol: Tänk på att smartahemprodukter som bygger på Zigbee och Z-Wave är att betrakta mer som hobbyprodukter och bör undvikas för säkerhetskritiska saker som övervakning av brand och inbrott.
CHR574: [citat] Ja det är sant och kan vara roligt. Jag vill dock slippa installera tex HomeAssistant för att koppla ihop det.
Norrtull: Är det värt 3000:- mellan Pro4 och Ultra2. Har förstått att Ultra2 är något mindre känsliga för långa avstånd mellan basen och kamera. Sen är det bilden så klart.