A
Alexn72: Kanske ska förtydliga att det är ds18b20 som är tempgivare och vanlig usb DS9490R
1 svar · 1,4k läst
S
sommarplåga: Tack för tipset. Ska kolla på den
7 svar · 1,5k läst
L
LarsHansson: [citat] Hej, Du måste aktivera larma av/larma på notiser i centralen, se bild 11 nedan för sekvens var du gör detta. https://cms.dsc.com/download.php?t=1&id=25699 [citat]
1 svar · 1,6k läst
D
Derbyboy: Hej Någon som har tips på en vattenläckagesensor som går att integrera med Homey och som INTE drivs med batteri?
0 svar · 992 läst
D
Dilato: Den enkla lösningen är att man skaffar sig en billig begagnad smartphone som ligger i bilen, utan simkort men med WiFi och bara en app..Shelly! :geek:
11 svar · 3,1k läst
S
SueCia: [citat] Om det inte är en kortläsare som öppnar låset då?
4 svar · 1,1k läst
·
Jocce81
Jocce81: Förutom Netatmos kameror, finns det några kameror som stödjer att ladda upp på Dropbox (gärna i kombo med lokal lagring på SD-kort)? /Jocce
0 svar · 763 läst
RilleRock
RilleRock: Extremt dålig ide då en larmdetektor skall generellt sitta 2,2-2,6m över golv men hittar du en ljussensor som har ett potfritt relä så går det att lösa. Alt finns det infällnadsdosa anpassad för vanderbilt magic. Artikelnr: 6309105 [bild]
5 svar · 1,3k läst
engs
engs: Vore man inbrottstjuv skulle det bästa vara att klä av sig alltså? Så klassas det som falsklarm när de går in och kollar. :thinking::D
17 svar · 3,1k läst
E
etompau: Fortsätter att fylla på lite omkring dessa grejor. Motorn som jag byggde om 2020 fungerar fortfarande helt perfekt. Motor, växellåda och lägesavkänning tycks hålla en bra kvalité. Vi har inte haft behov av att justera läget för vridningen av lamellgardinerna under hela denna tid Det som spökade var den inbyggda klockan i enheterna, men det har jag nu kringgått. Dock verkar företaget
50 svar · 16,2k läst
·
G
Gräsmattenörden: Hej, Jag har varit inne på att köpa ett visonic larm via protexus för att installera på egen hand. Men fick nu erbjudande av en jobbarkompis att köpa en Visoniclarm som de köpt via Svenska Alarm för två år sedan. Anledningen till att han säljer larmet är för att han sålt huset o ska flytta till lägenhet. Är det lätt att installera ett sådant larm själv? Eller är det dumt att
0 svar · 1,6k läst
T
turbo100: Fick ut datat på en linuxburk så allt OK
4 svar · 3,6k läst
Grillen
Grillen: Har Yale doorman v2n på ytterdörren där jag även har köpt till möjligheten att styra det låset via verisure's app. Men jag har inget larm på huset. När jag söker runt så verkar det finnas lösningar på hur man styr garageporten via verisures larm eller annat larm men hittar inget om det går att göra om man bara har appen utan larm. Till garageporten (hörmann) har jag dessa 2
0 svar · 2,6k läst
gol
gol: Tänk på att smartahemprodukter som bygger på Zigbee och Z-Wave är att betrakta mer som hobbyprodukter och bör undvikas för säkerhetskritiska saker som övervakning av brand och inbrott.
5 svar · 2,1k läst
CHR574
CHR574: [citat] Ja det är sant och kan vara roligt. Jag vill dock slippa installera tex HomeAssistant för att koppla ihop det.
2 svar · 1,3k läst
Norrtull
Norrtull: Är det värt 3000:- mellan Pro4 och Ultra2. Har förstått att Ultra2 är något mindre känsliga för långa avstånd mellan basen och kamera. Sen är det bilden så klart.
27 svar · 6,4k läst
B
Berrabus123: [citat] Helst något också som man kan koppla till t.ex brorsan eller något som bor 5 minuter bort och alltså inget som är uppkopplat mot t.ex securitas osv. Tills dom kommer ut hinner man bli yxmördad 17ggr om...
1 svar · 715 läst
J
Jodåsatteh: [citat] Jodå, det är gjort. Har klättrat runt på stegen och testat olika positioner. Både dag- och nattetid. Dessa två är de jag kommit fram till, och bäst bild får jag om den sitter på kanten så det är nog det jg kommer att välja, men jag ville ha lite erfarenhet kring om den sitter tillräckligt väderskyddad där eller ej.
4 svar · 3,7k läst
·
K
Kane: Jag är nöjd med mitt Visonic. Kopplat till Tempest Larmcentral.
3 svar · 6,4k läst
A
Alex Holmén: [bild] 164 kvm och en våning. Är det inte bättre med vibrationsdetektorer än rörelsedetektor, då går ju larmet innan tjuven ens kommit in? Plus kan se på appen ifall man glömt stänga fönstret VVS firman har satt in ett skydd där vattnet stängs av vid läckage. Vad har du fått betala för allt inkl installation?
8 svar · 3,6k läst
·
K
krilon: Såhär ser radiatorerna ut om det kan ge någon ledning om möjligheterna... [citat]
3 svar · 1,8k läst
·
G
Gårdsboende: Nu kör vi deceniets trådlyft, någon med erfarenheter som vill dela med sig? Själv har jag köpt endast kamerabevakning via Securitas Home som det heter och är imponerad. [bild] Kanske någon moderator kan byta namn på ämnet till Securitas Home tråden eller liknande så kan vi försöka samla oss här? Vem modererar denna del tro?
3 svar · 4,4k läst
·
E
etompau: Omniablinds är dyra.
6 svar · 5,3k läst
·
W
wezzy: Hej, Det finns ju lite kodlås till balkongdörrar nuförtiden. Och jag har tittat lite på sådana. Men vad jag skulle vilja ha är förutom kodlås (eller annan lösning) så önskar jag få status på att det är låst in till t.ex. Home Assistant. Jag skulle helt enkelt kunna få status om någon har glömt att låsa dörren. Sen så har jag tänkt mig att skicka ett meddelande om ingen
0 svar · 1,2k läst
E
etompau: Prylarna lär säkert pipa och signalera vid aktiveringen. Det får anses vara ett mycket enkelt larm, osäkert hur länge grejorna kommer att finnas på marknaden, även osäkert vilken frekvens det kör på. Verkar vara en produkt/webb från någon dansk firma.
1 svar · 2,6k läst
E
Ecis: Du sätter upp det så här: 1 / Alla sex lampor tänds 2 / De tre vänstra tänds 3 / De tre högra tänds
12 svar · 2,3k läst
R
roy79: @Robin_ tack för svar! hur enkelt är det med inkopplingen till securitas (typ som ställa in en IP adress/telefonnummer i centralenheten)? vi har inte haft ett larmsystem förut så det är nytt för oss och jag har inte hellre hittat nån bra guide hos nån larmcentral hur en inkoppling kan se ut. om du har haft erfarenhet hos nån annan larmcentral så vore det intressant att höra dina
2 svar · 2,6k läst
J
Jodåsatteh: [citat] Snyggt! Ser ut som du satt din bullet under takfoten? Jag filar på samma lösning men är inte säker på hur mycket den går att vinkla upp. Infon kring detta är begränsad. Använder du originalfästet? Vill du bjussa på en bild på hur den sitter monterad?
21 svar · 11,2k läst
·
FredrikR
FredrikR: Jag har ett gammalt 3Gb kort i och har inspelningar sedan slutet av januari sparat på det. 2 vuxna och 2 barn samt 2 innekatter som lyfts ut och in från kattgården. Den skriver över när det är mindre än 20% ledigt. [bild]
8 svar · 10,4k läst
·
H
Hamahang: Hej, hur gick det? bytte du, är du nöjd?
1 svar · 4,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.