J
John77: Ett tips när det gäller cirkelsåg fick jag av min pappa som hade byggt en klyv-såg. Han hade köpt en billig cirkelsåg men med stor klinga och hög effekt (powercraft???), sen monterade han cirkelsågen på undersidan av en plywoodskiva och fixade mothåll på ovansidan. Vi hade en hel del plank med fel dimensioner som klyvdes med den under sommaren utan att sågen protesterade nämnvärt...
19 svar · 11,3k läst
N
Nix: Min stickis brann i veckan :( Jag upptäckte snabbt att jag saknar den. Men frågan är om inte kap- och gersågen går varmast. Eller möjligen skruvdragaren. Eller kanske cirkelsågen. Någon av dessa fyra i alla fall!
12 svar · 3,7k läst
M
Mr_T: Det var ju inte länge sedan en man haffades efter att ha köpt en mossrivare för 999:-, men när polisen efter kassan bad att få titta i mossrivarkartongen låg fyra skruvdragare värda närmare 20000:- i lådan. En mossrivare utan kartong fanns på en hylla i varuhuset. Individen var dock ytterst förvånad och hans advokat framhöll att han "var ett olyckligt offer för problem i
12 svar · 2,9k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Det finns en sådan tråd.....!
23 svar · 16,4k läst
M
Midas: Har en Ariens. KOmmer inte ihåg modellbeteckningen men den är ca 12år gammal. Fungerar perfekt från år till år. Spelar ingen roll om jag låter bensinen stå orörd över sommaren, första staren så är det oftast bara ett par ryck så är den igång. Skulle dock vilja ha belysning på den (det är mörkt på vintern)
11 svar · 9,2k läst
pappskallen
pappskallen: Finns även smidiga aluställningar med hjul att hyra/låna
2 svar · 2,5k läst
P
peves10: Hej Är det nån som har erfarenhet av BIMAX 162/1 (finns bla på Clas Ohlson) Tänkte använda den med flusstråd till att börja med. /PE
0 svar · 4,5k läst
D
DRutstrom: PEX 400 för runt 800kr? Det var ju fan då att man missade det, köpte just en errh.. grön Bosch för 890kr på Bejjer. Jag skyller dock på att jag var i akut behov och enbart för lägenhetsbruk än så länge. En 40 papper senare så håller den då ihop, får se ifall morgondagens övningar hinner ta ihjäl den efter som det redan uppstått ett litet knackande ljud i den som uppkommer vid
9 svar · 6,7k läst
M
muppen: typ sålt-heta grejer
1 svar · 3,8k läst
P
perf: [citat] Det är exakt en sådan som jag har (se mitt tidigare inlägg).
14 svar · 12,6k läst
U
Ubbe: Köpte en 18V på Jula och tyckte den funkade bra men det är lite jobbigt att vänta på att batteriet laddas. Köpte då ytterligare en likadan maskin eftersom ett batteri är nästan lika dyrt som "hela kittet". Den gamla maskinen börjar bli sliten. Momentläget går bara att använda vid lättare dragning innan det slirar. När man inte håller på med något större projekt har man nu en
35 svar · 10,1k läst
E
El_-micke: hej maila över din mailadress så ska du få bilder å lite mått
1 svar · 3,1k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] I Tokholm finns Jula i Kungenskurva.
4 svar · 4,6k läst
L
larsklar: Hej, Har testat en Bensindriven Klippo 1200 från Stavdal-uthyrning. Tar upp till 12 cm grenar och är ruggigt effektiv. Kostade ca 750 kr/ dygn vill jag minnas.
2 svar · 11,4k läst
S
Sunekokos: Har fått i uppdrag att presentera en översikt över spikpistolsmarknaden. Problemet är att jag knappt sett en på vykort, än mindre använt någon. Skulle därför uppskatta lite tips och snabbfakta. Vilka typer finns det (el, tryckluft, kolsyra)? Vad är för- och nackdelarna med de olika typerna, är en viss typ alltid bra för en viss sorts jobb? Vilken är den typiska spikpistolen för a)
0 svar · 3,3k läst
A
AndersG: OK. En lokal handlare hade även en för 290 euro.
5 svar · 6,6k läst
Z
Zunken: Fick ett tips från en tråd nedan. www.wetterlund.se Deras Neuson 1503 ser ut att passa mina behov.
2 svar · 3,2k läst
M
Midas: Det finns trycklufstdrivna skivlyftar också. De klarar av betydligt högre höjder samt minimerar risken att man får något på huvet. Tydligen är den vanliga skivlyften olycksdrabbad :när man vevat upp till takhöjd så tar man i lite extra vilket resulterar i att kedjan går av och hela alltet kommer farande ner.
6 svar · 5,6k läst
KarlXII
KarlXII: Jag är inte störd av fnas på min gedigna, 60 tänders Rustasåg. Den är faktiskt helt OK.... Lite fnas kan det bli emn det har mest att göra med kvaliteten på virket och hur fort man sänker ner klingan. Men idealet är natuligtvis bara lite "hår" i kanten som det blir av din klinga.
16 svar · 10,3k läst
Fasting65
Fasting65: Det gäller stubbar från gamla fruktträd och något konstigt prydnadsträd... diameter max 15-20 cm. Vi har dessutom alldeles för många förvildade syrenbuskar, 30 m häck, vildvin andra planteringar vi vill röja... Måste ju få fotbollsplanen redo inför EM-finalen!
6 svar · 3,7k läst
cubix
cubix: Ok, kalle dussin -jag förstår dina luftrörsbesvär. Sökte på "Cirkelsåg" i forumet, men missade rejält. Tack för hänvisningen.
2 svar · 4,3k läst
T
TN: Ang suga aska med Grovis så kan jag höja ett varningens finger, vår Miele dammsúgare har nämligen den egenheten att påsarna(någon konstig fibermodell) sätts igen av det fina "dammet" som inte grovis filtret tar. Så man får byta påsarna jäkligt ofta (ibland nästan tomma) och de är ju hur billiga som helst >:( Men nu skall jag prova att dra ner på suget som någon föreslog, så
21 svar · 15,0k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Och en ännu större påse TID.
37 svar · 8,8k läst
M
MrMagic: Just förminskningar är ju ett gissel. Liten, klen 1/4" tapp och sen ett rejält 1/2" spärrhandtag ger ju ganska bra påfrestningar oavsett fabrikat. Har själv tröttnat på alla "billiga" hylsnyckelsatser och satsat på en Bahco istället. Får väl se om den håller måttet bättre.....
70 svar · 31,0k läst
MathiasS
MathiasS: Det var i sedaste villatidningen och det var en Mitsubishi. Endast 18cm tjock. Verkar vara en klockren kompis att hänga på väggen om kapaciteten är ok.
3 svar · 4,5k läst
Immobil
Immobil: [citat] SKÅL! ;D
8 svar · 4,8k läst
H
hasse_f: En firma till: Sliperi "Eggen" i spånga. Verkar slipa lite av varje. Säljer köksknivar gör de också till ett bra pris (sic). http://www.eggen.se
15 svar · 4,2k läst
B
Benno_: Clas O:s är inge vidare heller. Det är väl samma variant där röret skall glida istället för rulla, som i proffsiga bockar. Jag har med stor möda bockat 12 mm prisol i Clas' 15 mm rörbock. Det går men den tar hårt på plasten... Mjuka 15 mm Cu blir inte speciellt snygga heller för den delen, så rådet är hyr/lån för enstaka böjar. K-rauta bl.a. hyr ut, eller köp en riktig hos
1 svar · 11,7k läst
H
HanSolo: Tack för hjälpen ni är räddaren i nöden. ;D
3 svar · 13,1k läst
N
norrlandshus_sthlm: [citat] finns med 16cyl helikoptersnurra också 600pållar
15 svar · 11,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.