På Woody säljer man nu ett paket med två klingor för gersågar, 254mm/10". Ena klingan har 80 tänder, den andra 48 st.

Paketet kostar 799sek och det är Bosch orginalklingor. Nya klingor i denna dimension kostar normalt runt 900 SEK per STYCK.

Jag vill bara ha den 80tandade klingan. Är någon intresserad av den andra? Tänkte att vi kunde dela på paketet nästan lika (jag betalar 500 och behåller väskan som klingorna levereras i).....

Någon?

K12, spring å köp en riktig såg så du kan vara med i gänget....
 
Men jag HAR ju en 254mm klinga. Däremot vill JAG ha åttitandarn...:D
 
KarlXII skrev:
Men jag HAR ju en 254mm klinga. Däremot vill JAG ha åttitandarn...:D
Nänähänä.... då för du köpa en egen uppsättning.....:)

Faktum är att det gick rätt hyfsat att såga lister idag, men det är svårt att få det helt fnasfritt. Fast det kanske inte spelar någon roll när man ändå skall spackla/mjukfoga alla skarvar....



 
MathiasS skrev:
...det är svårt att få det helt fnasfritt. Fast det kanske inte spelar någon roll när man ändå skall spackla/mjukfoga alla skarvar....
Fnasfritt!!! Då ska du låna den cirkelsåg som jag brukar använda. Snitten blir hårda som sten, blanka och lite svartbrända. Slö klinga, närå.

Länge sedan jag var så uppgiven och irriterad som när jag monterade lister i vårt kök. Jag är pedant och accepterar bara perfekta hörn. Jisses vad svårt det var, men det gick.

Spackla fogarna? Målar du sen då eller?
 
Framerate skrev:
Fnasfritt!!! Då ska du låna den cirkelsåg som jag brukar använda. Snitten blir hårda som sten, blanka och lite svartbrända. Slö klinga, närå.

Länge sedan jag var så uppgiven och irriterad som när jag monterade lister i vårt kök. Jag är pedant och accepterar bara perfekta hörn. Jisses vad svårt det var, men det gick.

Spackla fogarna? Målar du sen då eller?
Jepp, det skall vitmålas, så egentligen är det väl som sagt skitsamma om det fnasar lite.

 
MathiasS skrev:
Jepp, det skall vitmålas, så egentligen är det väl som sagt skitsamma om det fnasar lite.
Ja, då är det ju lugnt. Jag hade lackad ek och det var inte roligt, men ganska fnasfritt.
 
vilken är skillnaden på de två klingorna?
Till vilka olika jobb används de?
80= mindre lister o dyl?
48 = grövre virke?
Rätt el fel påståenden?
 
larsu skrev:
vilken är skillnaden på de två klingorna?
Till vilka olika jobb används de?
80= mindre lister o dyl?
48 = grövre virke?
Rätt el fel påståenden?
Jepp, precis så.
 
Minijulafton:

Man vill ju inte ha fnasar på utvändiga fönsterfoder så nu bara måste jag ha en ny klinga till sågen....
bosch001.jpg

Halva kostnaden kan antagligen knytas till själva väskan. Mycket stabil. Kan man ha den som dokumentportfölj på jobbet tro?
bosch004.jpg

Sesam öppna dig:

bosch007.jpg


Och jag ljög visst om antalet taggar på klinga #2, det är bara 24st.


Men här är det 80 taggar....:

bosch008.jpg

bosch011.jpg

Oc hur blir resultatet? Jo tack. Sågen kallas numer även för "The Laser Cut". Finns inte mycket att klaga på här. Sågen borde helt klart ha utrustats med denna klinga från början.

bosch012.jpg



 
:o Jag tycker taggarna (tänderna heter det väl ::)) såg läskiga ut. :P ;)
 
MathiasS skrev:
Kan man ha den som dokumentportfölj på jobbet tro?
:o Passar nog bättre till att ta hem pizzan i. ;) ;D
 
MathiasS skrev:
Minijulafton:


Oc hur blir resultatet? Jo tack. Sågen kallas numer även för "The Laser Cut". Finns inte mycket att klaga på här. Sågen borde helt klart ha utrustats med denna klinga från börja
Men då får man ju inte sälja sitt fina "klingkit". ;)
 
roli skrev:
Men då får man ju inte sälja sitt fina "klingkit". ;)
Näe det ger jag fasen i - har ju bara fått en massa skambud från alla utsugare här på forumet..... ;)
 
Ha! Snacka om "Ärlige Mathias klingförsäljning"...lovar 40 tänder och levererar 24 :)
Den kan nog ge rätt schyssta flis men kanske funkar utmärkt när man kapar vedträn?
80:an verkar ju fantastiska snitt..
 
KarlXII skrev:
Ha! Snacka om "Ärlige Mathias klingförsäljning"...lovar 40 tänder och levererar 24 :)
Den kan nog ge rätt schyssta flis men kanske funkar utmärkt när man kapar vedträn?
80:an verkar ju fantastiska snitt..
Vafasen kommer man med skambud får man väl räkna med lite tagg-svinn....:)

Har stått å sågat fönsterfoder ett tag nu med den nya klingan och kan bara vidhålla att det är en sådan här klinga som man vill ha. Det blir verkligen perfekt. Vet inte varför man skulle montera någon av dom andra egentligen.

Köp en 80taggare så slipper du säkert fnaset även på din såg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.