S
sponken: Garantin gäller givetvis men inte här i Europa. /Thomas
5 svar · 5,7k läst
P
Pecka Langer: Styrlister finns... http://scaptocs.bosch-pt.com/boptocs-sca/Category.jsp;jsessionid=FE3809AB660F6425FD7C7504FD189EAA?division=zub&language=sv-SE&ccat_id=37964 700 mm: best nr 2 602 317 030
5 svar · 3,8k läst
krillek
krillek: Varför inte en snickerikombi på hjul? Då hanterar du Rikt/plan, vertikalfräs och bordssåg i samma maskin. Klart platsbesparande!
10 svar · 7,7k läst
·
I
importensketsig: Fick rådet att har man kärra så lastar man alltid maximalt, "gå fler svängar istället" gör man helt enkelt inte. Dessutom var TS1000 (i kartong) så lätt att det kändes som att den tål säkert inge stryk. Saftade i och tog Hörbys största (P3). Kändes inte så prisvärd men .. kanske ändras när man börjar släpa runt saker i trädgården och inomhus på den, ständigt fullastad,
12 svar · 27,7k läst
Snailman
Snailman: ok, jag förstår...
21 svar · 9,5k läst
S
HasseHunna: Hej! Är inne på köpa en dewalt DC610KN dyckertpistol 14 volts, är det nån som använt en sådan? Hur funkar den till panel, lister etc. Har tidigare kört med en billigare tryckluftsvariant, blev mycket märken på panelen och tryckte ibland spikarna rakt igenom /Hasse
24 svar · 8,1k läst
gflygt
gflygt: Jag vet inte om det är korrekt att erbjuda en apparat till försäljning här, men jag har en Bosch POF 1300 som är till salu.
1 svar · 2,8k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: På GTS:en måste man vara ganska noga med att spännskruven till anhållet bak är lagom iskruvad. För mycket så går det inte att flytta den, för lite så låser den inte ordentligt och flexar. Nackdelen med sågen är att om man tar bort det stora anhållet så måste man skruva lite på skruven (för att få loss och tillbaka det) och man tappar inställningen, men det är verkligen bara
10 svar · 28,5k läst
gadeberg
gadeberg: Det går inte att se lasern utomhus. Ska man ha den utomhus är det mottagare som gäller. Går väl bra att hyra någonstans
6 svar · 11,8k läst
S
Styx: Ja det var ju också en trevlig finess.. Trodde inte den sågen gick att göra bättre än den redan var - men tydligen går det :)
6 svar · 4,7k läst
·
mattiaswahlberg
mattiaswahlberg: Reflektion: Undrar vilket avtal Verktygsimporten.se lyckas få med Festool?
54 svar · 12,7k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Ungefär så här borde det se ut.
19 svar · 21,8k läst
·
M
matshermansson: Himla smart med en alu-profil! Nu kan jag slänga mitt nytillverkade plyfaanslag. Damsugarlösningen lockar. Kredit!!!
9 svar · 7,4k läst
·
H
Flyttad
H
Flyttad
Faidros
Faidros: Du har väl sett den här tråden: Avloppskamera
2 svar · 4,3k läst
Kemi
Kemi: Fick den idag ! Provsköt lite ute i garaget, helt ljudlös bara ljudet av själva slaget, inget vinande från fläkten som på batterimaskiner och snabb som tusan, bara att mata på ! Verkar skitfin ! :)
14 svar · 20,3k läst
naresjo
naresjo: Hej Var inne på en länk om import och tittade på vad www.rockler.com hade att erbjuda, ja det var inte svårt att spendera pengar där... :D Vad MYCKET godis!!! Jag blev helt salig! Vore kul om andra även kunde dela med sig av BRA eller DÅLIGA nätbutiker, erfarenheter av dessa osv
0 svar · 5,2k läst
mattiasp
mattiasp: Uppdaterar en gammal tråd som jag startade för länge sedan. Så här gick det: Se inlägg i tråden nedan: http://forum.byggahus.se/512158-post18.html
23 svar · 11,9k läst
·
bax
bax: NIMA har det mesta i den vägen. www.nimamaskinteknik.se Sök under "transmission", lite dåligt utbud i internetbutiken dock, bättre i katalogen. Annars brukar Sernbrandts i Huddinge ha det mesta till snickerimaskiner. www.sernbrandt.se
8 svar · 8,7k läst
P-plats
P-plats: Jag rekomenderar alltid mina kunder att använda batterierna för det mår dom bäst av. Att köpa tre batterier och spara ett eller två i flera år är ingen bra ide...
7 svar · 2,9k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: En bekant köpte en orange portföljkompressor på Jula, men han är inte nöjd, för den har ingen tank, utan det går direkt. Han skulle ha den till spikmaskinen och det gick inte så bra. Tror att den kanske duger till listspik, men inte dyckert. Det var den här: http://www.jula.se/butik/default.asp
1 svar · 3,4k läst
R
RagDollar: Tack för tipsen ! /Anders
3 svar · 3,6k läst
H
hazzemanz: [citat] Rättelse: Kakelkapen kom från Clas Ohlson och inte ifrån Jula.
7 svar · 8,7k läst
GoForIt
GoForIt: Tack för alla svar, Vi har testat limmade handtag tidigare, men de har lossnat hela tiden. Kanske har vi använt fel lim (glaslim)..
11 svar · 4,0k läst
gadeberg
gadeberg: Jajjamen en 646. Det är grymt nödvändigt med en
12 svar · 2,6k läst
·
Snailman
Snailman: http://forum.byggahus.se/ventilation/48859-rengoering-av-kanaler.html fixade till ett sådant bild finns i tråden dels av proffsgrejor (pdf dokument) och dels av en jag satte ihop själv.
0 svar · 1,7k läst
S
SaabAero: Ett tips är att knacka lite lätt på sidan av klingan så att fräscha diamanter kommer fram - då skär den bättre. Har inte lyckats slita ut min Ö&B-skiva än :)
9 svar · 8,5k läst
A
AndersS: Har haft problem ibland med att min sticksåg skevat med bladet vid sågning och i somras så upptäckte jag orsaken. Stödrullen var någon tiodels mm för smal så att merparten av bladen (kollade med Bosch original) bottnade inte utan låg utanför spåret och vid större belastning så skevade de och kunde ge sneda spår. Sågen var inköpt förra sommaren och för 3 veckor sedan lämnades
0 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.