Vad är det för nötter som skriver på den där hemsidan, Om LM54 skriver domSnailman skrev:
"Denna korslaser har linjer och vinklar åt alla tänkbara håll. Den återger laserkors i 90° vinkel mot varandra, även rakt upp i taket. I golvet mitt under instrumentet markeras lodlinjen med en laserpunkt."
Goddag yxskaft, jag vill veta exakt vilka linjer den lägger ut, inte att det är åt alla tänkbara håll.
Eller ska jag ta "alla tänkbara håll" bokstavligt, uppåt, nedåt, framåt, bakåt, höger/vänster, 45 graders vinklar med kanske ... å jag kan tänka mig ännu mer ...
De menar nog att det är en glödlampa. Den skickar ju ut strålar åt alla tänkbara håll. Utom där sockeln sitter....Mikael_L skrev:Vad är det för nötter som skriver på den där hemsidan, Om LM54 skriver dom
"Denna korslaser har linjer och vinklar åt alla tänkbara håll. Den återger laserkors i 90° vinkel mot varandra, även rakt upp i taket. I golvet mitt under instrumentet markeras lodlinjen med en laserpunkt."
Goddag yxskaft, jag vill veta exakt vilka linjer den lägger ut, inte att det är åt alla tänkbara håll.
Eller ska jag ta "alla tänkbara håll" bokstavligt, uppåt, nedåt, framåt, bakåt, höger/vänster, 45 graders vinklar med kanske ... å jag kan tänka mig ännu mer ...![]()
Uppdaterar listan på vad man kan ha en linjelaser till:
*Att rita ut den linje man skall bila efter i plattan. Alla andra sätt att markera linjen leder obönhörligen till att man bilar bort linjen, eller att det blir så mycket damm att man omöjligen kan se linjen.
*Att rita ut den linje man skall bila efter i plattan. Alla andra sätt att markera linjen leder obönhörligen till att man bilar bort linjen, eller att det blir så mycket damm att man omöjligen kan se linjen.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
ok vad innebär det, att man bör ha en som man kan stänga av nivelleringen på och som då kan användas i valfri riktning?
tänkte ha panel i taken...
varför behöver man det vid innertaksmontage?
lutar lite åt lecian för tillfället, men den har en lite billig mottagare så den kanske inte är så bra...
http://www.proffsmagasinet.se/linjelaser-mottagare/leica-lino-korslaser-med-mottagare.html
tänkte ha panel i taken...
varför behöver man det vid innertaksmontage?
lutar lite åt lecian för tillfället, men den har en lite billig mottagare så den kanske inte är så bra...
http://www.proffsmagasinet.se/linjelaser-mottagare/leica-lino-korslaser-med-mottagare.html
Det jag menar är vid montering av stålskenor för innertaksskivor i div. byggnader med djupare bjälklag där det går massa ventilation osv...
Du vet så som det brukar vara på företag osv. En typ av ljudisolerande plattor...
I hemmen har vi oftast redan ströläckt att spika panelen mot eller att skruva gipsen i, och då är det ju bara att följa det...
Du vet så som det brukar vara på företag osv. En typ av ljudisolerande plattor...
I hemmen har vi oftast redan ströläckt att spika panelen mot eller att skruva gipsen i, och då är det ju bara att följa det...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden