S
S3: http://www.tradera.com/Pressverktyg_REMS_PowerPress_E-auktion-47226880 Och nej den är inte min...
0 svar · 3,5k läst
Kalleman
Kalleman: Att få till det snyggt krävs skicklighet eller tur. Vissa graniter har väldigt bra förutsättningar för man ska få den att bryta där man vill men det kan lika gärna bli helknas. Men enklast är nog att förborra hål i en rad där man vill att stenen ska bryta och sedan slå ner kilar i hålen som man växelvis slår ner.
3 svar · 1,6k läst
D
daniel_borg: Håller på att sammanföra två motorer som har varit trasiga på olika sätt. Ena motorn var redan delad och den andra delade jag. Dock så gick det lite för fort pga jag var för hårdhänt och vips, nu vet jag inte hur drevet till ventiltryckarna satt. Detta är väl väldigt viktigt och det finns ju MÅNGA läge det kan sitta i. Nån som har nåt tips hur det ska sitta eller var jag kan ta
0 svar · 4,5k läst
2
2HOT4U: fick erbjudade att köpa visnings ex. på Kärcher en som heter 3.93 för 700:- med 2års garanti http://www.karcher.se/se/Produkter/Privat_bruk/Utomhus/K3_hoegtryckstvaettar/16362100.htm och en som heter 4.91 för 1000:- med 2års garanti http://www.karcher.se/se_sv/Produkter/Privat_bruk/Utomhus/K4_hoegtryckstvaettar/16367310.htm den ska användas till båt o hus tvätt bilar får inte tvättas
0 svar · 8,8k läst
olni65
olni65: Tackar så mycket. Det går säkert, det var mera en tanke om att det skulle vara roligt att ha den typen av skarv. Jag lär nog hellre göra en bladskarv (?), och då kommer ju OF:en att fungera utmärkt. Tanken är att skivorna ska bli fönsterbänkar, så dragkrafterna blir minimala. Det är bara belastning uppifrån.
2 svar · 3,6k läst
·
A
andersmc: Ja, där ser man. Den ser ju väldigt fin ut på bilderna på deras sida, men skenet kan som sagt bedra.
10 svar · 6,3k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: på optimera (bulltofta bygg) i malmö så säljer dom ut Bacho hålsågar och plattborr väldigt billigt plattborr 25:- st hålsågar upp till 59mm 50:- st hålsågar från 60-200 mm 99:- även lite andra grejor så som hållare till hålsåg var billigt 50:-
0 svar · 3,7k läst
pgo_jim
pgo_jim: Kan säga att jag köpte en billig kompressor för 499 på rea på jula den som kostar 699kr nu många sa att den var dålig och inte håller, jag har kört lite nu och då me den och den funkar för mina hobby behov eftersom jag inte kör mutterknackare och spikpistol Däremot högtryckstvätt skulle jag nog köpa en lite dyrare eftersom att jag vill att den ska klara av att få bort smutsen,
20 svar · 15,8k läst
·
M
matshermansson: Jag har kört med cirkelsåg och dammsugare. Fungerade fint. Du kan ju ställa djupet så att det bara sågar till hälften av skivan el enl dina önskemål. Mats
7 svar · 9,5k läst
olni65
olni65: Småmaskins-service har samma kampanj men för 6.243:-, så det verkar väl som om Planos erbjudande är hyfsat. Jag har funnit att SMS sällan ligger högre än andra Festool-återförsäljare i de fall jag tittar runt på priser.
1 svar · 2,3k läst
J
julbingo: Tusen tack för dina synpunkter... Detta tål ju att funderas på. Synd att den inte är starkare bara.
2 svar · 3,7k läst
A
andersmc: Det fanns en på Beijer. Men 400 spänn för en plastspann - det är dyrt!
3 svar · 4,4k läst
M
MatteKarla: Hej, Jag har planerat att köpa kombimaskin och skulle behöva en massa tips. Har en begränsad budget och att köpa en ny maskin är lite utom räckhåll, så man får börja med en begagnad. Lutar mot en Robland, men vilken är det man skall försöka få tag på? K210, 260, skall man försöka få tag på en X260, eller X310 tom.? Vad skall man se efter för "vanliga fel"? Vad skiljer
0 svar · 4,4k läst
B
Boris73: Nu var jag inte med i ursprungliga tråden, men jag kan informera att 1013 passar väldigt bra på dewaltbordet. För att dra igång tråden igen så kan jag tillägga att det faktiskt (om man är snickare) är nödvändigt att ha både 0714 & 1013. 0714 är en väldigt fin LITEN gersåg som passar perfekt till lister och mindre snickerier, när 1013 är kung vid stomresningar och större prylar.
12 svar · 8,1k läst
G
Ginflyer: Absolut. Får ta vägen inom och inhandla en styck för test. Tack.
4 svar · 9,8k läst
A
andersmc: Det är inte lätt att vara konsument. Många klamrar sig fortfarande fast i förhoppningen att om man bara betalar mycket så får man garanterat en bra produkt, men om man skulle köpa något som inte kostar så mycket är det lika säkert dåligt. Så lätt är det inte. Och inte är det lätt att veta vilka spikar som rostar. De här spikarna har ju inte funnits i sortimentet så länge så
2 svar · 6,0k läst
Marta
Marta: Tack för svar, anledningen till frågan var att jag såg att bauhaus sålde ut en drös prylar till partner för halva priset. Tänkte att det kunde vara bra att ha ett extra 15"svärd. De hade både svärd och kedjor med 1.5mm bredd. Verkar som det skulle passa med andra ord. / Marta
3 svar · 3,1k läst
pgo_jim
pgo_jim: Gav 139kr för hammaren löst Såg setet med såg men just nu är jag inte i behov av fogsvans (måste ju försöka ursäkta mig till varför jag inte fick en fogsvans av bra kvalite för 100kr...)
10 svar · 9,3k läst
B
Boris73: Nu har jag förvisso inte läst grund och markarbeten, men jag köper alltid färdiga säckar, procentar dock med lite cement. Men att åka å hämta en skäpkärra sand skulle jag aldrig göra. Skall de till mer än en kubik så får de bli en bil.
25 svar · 10,7k läst
G
Ginflyer: Köpte Gardenan i fredags och har hårdkört den i helgen. Funkade bra och då den har kvarn istället för knivar var den tyst. Man kunde till och med stå och prata normalt när man jobbade med den. Tog en stund innan man fick till tekniken, men sen gick det som en dans. Jag har bara en 10A automatsäkring och det var inga problem. 45 mm gick bra om det inte var alldeles för stora "knudor" i
3 svar · 8,3k läst
M
maskin_johan: För att jag handlar med beg elhandmaskiner,på hobby basis,har gjort det i ca 10 år... köper ofta större partier,ca 40-50 maskiner så då slinker det med en och annan dewalt av bara farten tyvärr, har dock börjat solla ur dom så dom har blivit så svårsålda... dewalt har alltid legat i topp när det gäller trasiga maskiner jag får in, känner en som repar ca 1000 maskiner/ månad och
16 svar · 4,0k läst
F
Forshaga: Hejsan Har en Stiga Villa årsmodel ej säker men det är den med bara en pedal. Undrar bara om det är någon som kan ge lättfattlig beskrivning på hur man byter drivremmen till klippaggregatet. ? Föregående ägare hade inte instruktionsboken kvar. Gärna med illustrationer om det finns, eller någon länk till "gör det själv sida " Tack på förhand
0 svar · 18,3k läst
S
skogstomten: Kan vara lagrigen eller infästningen på remskivans axel på klippordet som gett sig så att axeln lutar också.
6 svar · 16,7k läst
·
blev
blev: Nu har jag gjort en hemsida om solosågen och lite övrigt som jag sysslar med http://hem.passagen.se/byggboy/ Skriv gärna i gästboken vad ni tycker om hemsidan m m
49 svar · 25,9k läst
·
pgo_jim
pgo_jim: Jag kör på mineralbaserad kedjeolja Vegolja kladdar igen och massa annat och skapar jobb På min Husqvarna 353G så går det att ställa hur mycket kedjeolja den ska ta i 3steg har du testat att skrapa rent skåran i svärdet?
3 svar · 3,4k läst
T
TommyJ: Sätta upp div papp å plast t ex..
3 svar · 4,0k läst
Drakir
Drakir: Hur mycket klumpigare 75an känns gentemot 55an har jag svårt att svara på,men viktskillnaden är ca.2kg. När det gäller såga i metall så har jag för mig att det finns exakta uppgifter om detta på festools hemsida. Rör väl sig om ngn.mm. (http://www.festoolusa.com/pages.aspx?docid=337) Kika på videon för 75an.. //R..
7 svar · 4,7k läst
G
Ginflyer: Verkar fortfarande vara en lösning som många använder. Jag hittade det här alternativet på den stora stygga webben: http://www.woodmagazine.com/wood/story.jsp?storyid=/templatedata/wood/story/data/411.xml&catref=wd107
7 svar · 24,4k läst
A
Alko: Festoolmanualen till TS55 är iallafall lika usel som för billigaste kinesmaskinerna, jag har fått läsa mig till i andra käller vad olika medföljande delar skall användas till t.o.m. (typ flisskyddet för sidan som ej skyddas av skenan). Här är förresten en länk med Dominoinstruktionsfilmer som jag PM:ade till Mattiasp: http://www.mcfeelys.com/festool/product/574258 (vet inte om den är
16 svar · 8,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.