Tjenare!

Finns det några billiga rotationslaser som fungerar utomhus. Läste någonstans att en ny "Skil" skulle fungera utomhus, nån som har en erfarenhet???

Inte lust att lägga för mycket pengar på detta, men runt 1000-1500:-

tack för svar!

Tror tyvärr inte att du får en utomhuslaser för de pengarna. Jag köpte för något år sedan en laser (minns inte längre vilket märke det var - det var inget välkänt i alla fall) för en dryg 1000-lapp. Inomhus blev det en synlig linje, men när jag körde den utomhus, efter solens nedgång, räckte strålen ca 30cm. Ett vattenpass gjorde mer nytta. Jag lämnade tillbaka lasern nästa dag.
Jag har precis beställt en DeWalt-laser. Återkommer med rapport om den.

Mikael_L
Framförallt tror jag man brukar använda mottagare utomhus, det ska till en sjuh*es effekt på lasern om den ska kunna konkurrera med solljus på lite längre avstånd.
Grön laser sägs fungera bättre utomhus på avstånd, men gröna lasrar är mycket dyrare.

Men nån som använt en riktigt professionell laser utomhus kan väl berätta om strålen syns på 10+ meter.

Utomhuslasrarna vi har på jobbet syns bara när det är mörkt ute. jag ser heller ingen anledning att behöva en "synlig" laser utomhus. Det är smidigt och mer exakt med mätsticka och mottagare.

Det finns dom röda glasögonen
för att se laserlinjen bättre men är det
soligt är det svårt överhuvudtaget.
Då är det mottagare som gäller.

Mvh Putte

Det spelar ingen roll hur stark lasern än är, det går inte att se i starkt solljus på +10 meter utomhus, det är i alla fall min erfarenhet. Detta företag säljer främst rotationslaser för proffs men har även billigare varianter med mottagare.

Det går inte att se lasern utomhus. Ska man ha den utomhus är det mottagare som gäller.
Går väl bra att hyra någonstans

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.