Imorgon är sista dagen för att bekräfta en order eller hoppa av. Var vänliga och skicka mig ett mail avseende hur ni vill göra.

MVH

Daniel

Daniel_N skrev:
Nu har jag fått frakten också, och e-mail är skickade.

Nu är vi i steg 3, enligt tidsplanen ovan. Alla har nu fram till den 17/6 på sig att bestämma sig.

//Daniel
Jag saknar nu input från 4 personer, men räknar med att ha fått allt till imorgon kväll, varefter jag lägger ordern.

Nu äntligen har grejorna blivit skickade! Tyvärr var det några prylar som var restnoterade då festool har haft semesterstängt, men det kommer att levereras efterhand.

//Daniel

verkar ha blivit bökigt detta! medan ni "tramsat" omkring och jämfört äpplen och päron har min sänksåg spunnit som en katt och byggt både det ena och det andra;)

Hur har det gått?

imported_Kalle_F skrev:
En till som undrar
En kort sammanfattning av gruppköpet är att vi inte fick så bra priser som jag hade hoppats på. En del hittade bättre priser hos sin lokala handlare. Ett kanske ännu större problem var att det tog en enorm tid innan våra saker var levererade.

Att priserna inte blev bra tror jag inte är ett typiskt gruppköps-problem utan snarare beroende på festools filosofi om att hålla upp priserna. När de fick höra talas om att en grupp privatpersoner o mindre företagare skulle göra ett gruppköp var responsen att de kunde köpa enligt listpriser. Detta är iallafall svaret jag har fått på varför priserna inte blev bättre. Jag har helt klart känslan av att när jag tidigare har varit i affären o handlat festool, sett en specifik maskin som de har på hyllan så har jag fått ett bättre pris än när affären skulle beställa en massa maskiner från festool för just detta gruppköp. Men att priserna inte blev bra är en sak, alla som inte var nöjda hade ju självklart full rätt att avstå.

Värre var den extrema leveranstiden på 2 månader från det att ordern var lagd. Visserligen förstår jag att detta kan ta längre tid att administrera än mindre köp till endast 1 kund, men givetvis är det inte alls inom ramarna för vad som är rimligt.

Oavsett vilket så är gruppköp inget för den som har bråttom med att få sina saker. Däremot så ger jag inte upp själva grundtanken med gruppköp, att flera konsumenter kan sluta sig samman och pressa priser.

Att Festool inte skulle släppa en spänn mer på sina priser kunde jag sagt från början. däremot så har faktiskt handlarn en del att göra på sin marginal och ett så stort inköp så borde era priser vara ca 12-15% under listpris på maskinerna och 20-25% på tillbehör.
hur blev era priser?

styrman1 skrev:
Att Festool inte skulle släppa en spänn mer på sina priser kunde jag sagt från början. däremot så har faktiskt handlarn en del att göra på sin marginal och ett så stort inköp så borde era priser vara ca 12-15% under listpris på maskinerna och 20-25% på tillbehör.
hur blev era priser?
Maskiner: 8-18% under listpris
Tillbehör: 7-27% under listpris

Ganska stor spridning på rabatten alltså.

Frakt 100kr oavsett storlek på order.

Reflektion: Undrar vilket avtal Verktygsimporten.se lyckas få med Festool?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.