5 785 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Spånsug ?
Hej allihopa
Ska köpa ny spånsug och har funderat på classes större variant (Clas Ohlson - SpÃ¥nsug. SpÃ¥nsug handla beställ postorder). Är det någon som kör den och kan lämna omdömme, eller någon som har några rekommendationer eller tips ?
Ska köpa ny spånsug och har funderat på classes större variant (Clas Ohlson - SpÃ¥nsug. SpÃ¥nsug handla beställ postorder). Är det någon som kör den och kan lämna omdömme, eller någon som har några rekommendationer eller tips ?
Jag kör den större spånsugen från Classe. Den fungerar helt ok men jag har inte haft den särskilt länge. Jag har kopplat en 125mm slang till den och byggt om mina maskiner lite för att kunna utnyttja detta hela vägen. Spånsugen är fullt tillräcklig för mina behov av att köra en maskin i taget men det hänger ju väldigt mycket på maskinen om den verkligen lyckas fånga spån och damm. På min rikt-och planhyvel tar den nästan allt men på min såg är det mycket som hamnar bredvid, det beror dock på sågen, inte på spånsugen.
Jag tror inte den lilla sugen skulle fungera särskilt bra. Den suger nog för dåligt när säcken börjar sätta igen.
Jag tror inte den lilla sugen skulle fungera särskilt bra. Den suger nog för dåligt när säcken börjar sätta igen.
Vad tycker du nu när du haft den ett tag ?Eld skrev:Jag kör den större spånsugen från Classe. Den fungerar helt ok men jag har inte haft den särskilt länge. Jag har kopplat en 125mm slang till den och byggt om mina maskiner lite för att kunna utnyttja detta hela vägen. Spånsugen är fullt tillräcklig för mina behov av att köra en maskin i taget men det hänger ju väldigt mycket på maskinen om den verkligen lyckas fånga spån och damm. På min rikt-och planhyvel tar den nästan allt men på min såg är det mycket som hamnar bredvid, det beror dock på sågen, inte på spånsugen.
Jag tror inte den lilla sugen skulle fungera särskilt bra. Den suger nog för dåligt när säcken börjar sätta igen.
Plus minus?
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
den större hos clas i sjön funkar väl godkänt,, men är virket inte hyveltort så sätts den lätt igen! kanske är så med alla vad vet jag?, sen är det ett väldans företag att få på säckarna annars är det en bra spånsug..
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Man kan alltid göra en själv. Såg i en tidning att man gjort en låda med en tygsäck i. Anslutit två dammsugare undertill, samt en 125-anslutning i toppen på lådan.
Klicka här för att svara