3 377 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Radio til verksted og utendørs bruk.
Jeg skal ha meg en radio for bruk på snekkerverkstedet mitt (hobby) og utendørs (b.l.a. ved bilvasking).
Den må ha inngang for MP3. Gjerne med CD spiller.
Støv og sprutsikker?
Hvilken modell egner seg best? Hvilken har best lyd (kvalitet og styrke)? etc.

Bosch GML, Milwaukee JSR, Sony ZS-H10CP.....
Den må ha inngang for MP3. Gjerne med CD spiller.
Støv og sprutsikker?
Hvilken modell egner seg best? Hvilken har best lyd (kvalitet og styrke)? etc.
Bosch GML, Milwaukee JSR, Sony ZS-H10CP.....
Sonyn har jag inte sett men de andra två har vi haft och då tycker iaf jag att Boschen har bäst ljud.
Kommer inte ihåg ifall det fanns ingång för MP3 på den, men det finns det i alla fall på Milwaukeen..
Båda är ruskigt tåliga, mot både väder och stötar..
Kommer inte ihåg ifall det fanns ingång för MP3 på den, men det finns det i alla fall på Milwaukeen..
Båda är ruskigt tåliga, mot både väder och stötar..
Undrar hur vattensäkra dessa är?
http://www.jvc.se/product-list.php?id=100050
http://www.jvc.se/product-list.php?id=100050
Jeg lurer også på hvordan lydkvaliteten er på Bosch'en sammenlignet med Milwaukee'en.
Har noen sammenlignet disse to radioene (evt. andre) side ved side?
Jeg tror det må bli en av de to.
Jeg ser for meg at det må være en stor fordel å ha høytalerne i front vs på sidene.
Jeg "må" ha AUX inngang, og en rimelig god radiotuner.
CD spiller, fjernkontroll og lader er en fordel. Vann og støvbeskyttelse likeså.
Dog er lydkvaliteten viktigst!
Sony'en tror jeg bare selges i USA.
JVC sine Boomboxer er ikke støv og sprutsikre.
Har noen sammenlignet disse to radioene (evt. andre) side ved side?
Jeg tror det må bli en av de to.
Jeg ser for meg at det må være en stor fordel å ha høytalerne i front vs på sidene.
Jeg "må" ha AUX inngang, og en rimelig god radiotuner.
CD spiller, fjernkontroll og lader er en fordel. Vann og støvbeskyttelse likeså.
Dog er lydkvaliteten viktigst!
Sony'en tror jeg bare selges i USA.
JVC sine Boomboxer er ikke støv og sprutsikre.
Jag måste slå ett slag för sonyericssons öronpluggar. Skaffa en telefon med mp3 spelare, ladda ner - eller för all del - köp ett par ljudböcker. Gå och lulla och gör alla tråkjobb med pluggarna i öronen och bonuseffekten blir att ljudboken pausar när det ringer och du lär garanterat höra när det ringer. Gillar du inte ljudböcker kan du lyssna på radio i de flesta moderna telefoner.
Pluggarna dämpar riktigt bra och har väldigt bra ljud för sitt låga pris. Jag brukar köra motorkap och padda utan problem, med endast pluggarna som ljuddämpning. Fördelen mot ett par kåpor är att man inte svettas av pluggarna.
De heter HPM-70 och kostar 300:-. Man kan dela hörlursdelen från handsfreedelen och hörlurarna har 3,5mm stereoplugg som passar alla audioadapters till alla telefoner av lite klass.
Jag har lyssnat på ljudböcker i flera år när jag gör tråkjobb och det är oslagbart.
Pluggarna dämpar riktigt bra och har väldigt bra ljud för sitt låga pris. Jag brukar köra motorkap och padda utan problem, med endast pluggarna som ljuddämpning. Fördelen mot ett par kåpor är att man inte svettas av pluggarna.
De heter HPM-70 och kostar 300:-. Man kan dela hörlursdelen från handsfreedelen och hörlurarna har 3,5mm stereoplugg som passar alla audioadapters till alla telefoner av lite klass.
Jag har lyssnat på ljudböcker i flera år när jag gör tråkjobb och det är oslagbart.
Klicka här för att svara