R
Reppo: Det borde inte vara några bekymmer! I stort sett alla borrhammare idag kör antingen SDS+ eller SDS MAX.. Iallafall alla kända fabrikat! Bör vara SDS+ fäste på en TE7:a kan jag tänka mig.
1 svar · 2,3k läst
mattiasp
mattiasp: De flesta flygbolag tillåter 2 väskor á 50 pounds (2 x 23 kg) vid flygningar över atlanten. Det kan man kolla på flygbolagets hemsida.
6 svar · 1,7k läst
Mikael_L
Mikael_L: NiCd har inte stor självurladdning ... Däremot är det bedrövligt lätt att sabba cellerna med minneseffekten eller genom "lagring" med urladdade celler. Även vid laddning finns vissa risker att förstöra cellerna, men det ska väl laddaren ta hand om så vi inte behöver bry oss. NiMH är ännu lättare att förstöra med fel laddprocedur. Jag tycker NiCd-batteritypen har spelat ut sin
2 svar · 1,2k läst
R
Rixmupp: [citat] Jag använder lasern för att sänka tak. Därför står den på rätt långa stunder. Men jag tycker att 1-2 tim per batteri är dåligt, blir till o skaffa laddningsbara om det ska fortsätta såhär. Lasern är inköpt på bauhaus så jag antar att dom har inte så stor koll på produkten men jag ska ringa dom imorgon. Ska oxå se om jag kan få tag på nån på B&D o fråga. Ingen som
4 svar · 2,1k läst
N
Nonkan: [citat] Behåll den du fått tag i, den är kanon. Tillverkas av Brill som är ett riktigt fint märke. I och med att Husqvarna köpte Klippo 2007 så bytte de modell till den som tillverkas av Husqvarna, den är således samma som Hva 540 (Novolette). Den nya är lite mer robust, men jag tycker den äldre klipper bättre och är trevligare att köra.
24 svar · 21,0k läst
·
J
jon_h: Jepp, det var chokelänkaget som hade hoppat av. Funkar fint nu..
5 svar · 3,7k läst
M
Mellanbarn: Om du nu fått en är väl enklast att prova den.
2 svar · 3,2k läst
Kemi
Kemi: Köpte Bosch kombipaket med gamla GSR 10,8 och GDR 10,8, har även Flex Ali 10,8 och måste säga att det är fina mskiner allihop. GSR´en är sjukt smidig när den är så kort. Mycket nöjd med alla.
16 svar · 6,1k läst
E
eggen: Tack för tipset ! Har köpt ett släp och det har underlättat massor!! Kan säkert tjäna in på släpet fort!! Så tackar för tipset!!
5 svar · 2,1k läst
B
pingvinlakrits: Måste slå ett slag för Blå Bosch, slitvargar som tuggar på och borrar finfint. Har den som heter 2-26 och den som heter 2-24 är inte dum den heller. Har Makitas minsting också, suverän när man ska hålla över axelhöjd/ upp i tak men den kroknar runt 8-10mm i hård vägg. Har inte sett Kress fräsar alls, tyvärr, men kör på Festool (minstingen och näst största) och de är mycket
15 svar · 5,1k läst
A
pingvinlakrits: Daniel_N: Stanley har ett par skrapor med vändbara, billiga skär. De har en 63mm bred om du vill ha en fet skrapa, den jag använder är ... hohum, mellanstorleken... ...kanske 40mm? Precis som Softarn skriver så får man skärpa upp dem mellan varven men det går fort. Skärp den mot skrapbladet i samma vinkel som du skrapar så biter den bra efter ett par drag bara. Kör för fullt med min
11 svar · 23,5k läst
A
AndersS: Om de bara är någon enstaka sida fungerar det med en japansåg, men träna lite före då det till att börja är lite avigt med att den sågar på draget. Min visst sjutton fungera det men både cirkel och sticksåg om man bara har sågen på rätt sida, i nomalfallet på den sidan som inte syns.
7 svar · 6,6k läst
Bastefallarn
Bastefallarn: Jag köpte ett sånt på Hornbach, dock ej Uponors. Kostade under en hundralapp, det höll iallafall för ca 35 böjar som jag fräste i golvvärmeskivorna.
1 svar · 4,0k läst
·
mycke_nu
mycke_nu: Har ingen betongblandare själv, men har fått rådet av killen som hjälper mig med murandet att ALDRIG köpa något annat än trefasblandare. Han har kört sönder ett antal enfasburkar. Bytte föresten ut min sprillans nya enfas byggsåg mot en med trefasmotor efter en dags sågande. Man blir hjärtligt trött på saker som inte klarar att gå mer än 30 minuter utan att överhettas, och då
7 svar · 3,4k läst
N
Nonkan: Definitivt inte Stiga Villa i vilket fall. Den klarar knappt någonting, inte med originaldäck iaf. Det är ingen större skillnad mellan HVA och Park, men jag tycker det känns säkrare med HVA för man sitter lägre på den. Kör aldrig längs med sluttning med någon av maskinerna, det är livsfarligt, speciellt om man svänger uppåt för att vända, dom välter ganska lätt. Traktor med
3 svar · 3,2k läst
H
Hampe: [citat] Borra/försänka...
6 svar · 3,9k läst
·
I
imported_peter: Lysande... beställt och klart... tusen tack...
7 svar · 4,2k läst
M
martinradbo: Såg nu även det här på Clas Ohlson vilket också liknar ovanstående Swedol-bord ganska mycket: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21569159
14 svar · 12,1k läst
M
mikaelbe: Köpte ny kedja, nu är det som att såga i smör igen. Såg att ytan på ovansidan på tänderna inte var plana på den gamla kedjan, utan svagt böjda. Blev nog mycket slitage när jag sågade i sten. Har för övrigt en elsåg som jag har slipat många gånger och som avverkar bra.
7 svar · 23,9k läst
B
BigBernt: [citat] Instämmer, merga ihop fler så att det blir mer liv.
14 svar · 2,5k läst
·
il_duce
il_duce: Nu funkar den! Fick justera sladdarna till förgasaren. Gräs.
3 svar · 2,6k läst
Mikael_L
Mikael_L: Jodå, då är det lugnt. Det är i äldre hus och vid byggarbetsplatser när det endast är "byggström" draget som det kan bli farligt iom avsaknad av JFB. Jag har satt in en JFB för den tillfälliga matningen, i mätarskåpet. Dessutom har jag en JFB till i byggcentralen, så nu ska det väl mycket till om någon ska behöva dö av elchock.
6 svar · 5,6k läst
T
tek: verkar vara en 96 då... Men det står även 95 på lappen som sitter vid batteriet fast på andra sidan plåten. Klippte i går igen och då hoppade remmen till agregatet ett par gånger. den såg inte så fin ut, ett stort jack i den, Vet inte om det blev när den hoppade eller om det var sen tidigare. Sen var jag mer uppmärksam och märkte att den vred den sig ut och in så nu är den rätt
8 svar · 4,8k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: Kanske kommer på lidl snart, såg att det var vektygsdags där i slutet av veckan. :D
5 svar · 5,8k läst
P
pimse: [citat] Du också! Och på samma dag tillochmed! Per
8 svar · 4,3k läst
joflopp
joflopp: Hej, Jag tror att den här frågan har varit uppe ett par gånger förut. Sök så hittar du långa sammanställningar på vad som anses nödvändigt och vad som är bra att ha. Bor du i närheten av Göteborg så har du tillgång till: Hornbach Bauhaus K-rauta Silvan Beijer Jula Coop Bygg i Bäckebol stängde tyvärr ner och flyttade verksamheten till Kållered.
1 svar · 1,6k läst
Öhman ST
Öhman ST: njaa, dewalt har ju en schysst inställning på indrivninsdjup så det tycker jag nog inte. skitbra att sätta fjöslister som kvartlister och sånt... och då vill man ju inte ha märken. det där har väl bara med kolven/slagstiftet att göra och indrivninsdjup.
10 svar · 5,6k läst
N
Nonkan: Jag har sålt den sen 2002 och hittills har ingenav våra kunder blivit av med sin. Det själs några få i Sverige varje år, men det är i stort sett alltid från butiker dom försvinner. Några få privatpersoner har blivit av med sina, men det har aldrig varit något strul med försäkringsbolag eller så vad jag har hört, det är mycket större risk att bli av med en åkgräsklippare då
3 svar · 3,9k läst
Pingler
Pingler: Tack Frasse. Då kan jag lugnt fortsätta med mina Festool-papper.
9 svar · 15,3k läst
L
Logiman: Det er vel helt kurant. Greit om du har lite utvalg, og vil ha litt så du har det meste. Siden makita har satt sitt navn på det, så vil jeg tro det er bedre enn billig kina sett. Men, det beste er å kjøpe kvalitets bits, bor og kjøpe det du virkelig trenger. Men settet er fint å ha så en alltid har det en trenger stort sett.
1 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.