4 727 läst ·
24 svar
5k läst
24 svar
DeWALT army knife
Sida 1 av 2
Ämnet här är verktyg, det var just det jag ville visa. Hur enkelt det är att handla från USA, och ofta till en lägre kostnad än i Sverige. Frågan har varit uppe flera gånger på Forumet, så det är uppenbart att det finns ett intresse, men för den skull kan man inte vara alla till lags..

2680:- har dom dragit från kortet. När Feed-ex dök upp med lådan idag var jag förvånad över att jag inte skulle betala moms o tull direkt, men det är väl lite långsökt att tro dom glömt detta. Men det har hänt tidigare att det kommit hit utan att jag fåttKarl skrev:
betala dessa skatter. Det har skett när det sker en omlastning i Europa, och det kanske Feed-ex gör, och då kommer paketet från ett EU land, och man missar skatterna, så jag får hålla tummarna. :
trevligt val av picka, köpte själv en likadan från staterna (sköt fast dörrkarm i betong med den i helgen ;D )
tror den kostar runt 6000pix i sverige...
passade själv på att slänga in D51238K (kostar runt 2500pix i sverige...)
pris för båda inkl frakt vart 3000pix, tyvärr åkte jag dit på moms å så, men om jag inte missminner mig så var slutpriset lite under 4000 ?
mot 8500 i butik här...
(efter detta inlägg torde tråden vara relevant?)
pris för båda inkl frakt vart 3000pix, tyvärr åkte jag dit på moms å så, men om jag inte missminner mig så var slutpriset lite under 4000 ?
mot 8500 i butik här...
Tack för inlägget TIGGrE, har faktiskt inte sett något pris tidigare av alla inlägg om DW spikpickor, men då får man säga att man ligger på plus. Kul att Du är nöjd med den.TiGGrE skrev:trevligt val av picka, köpte själv en likadan från staterna (sköt fast dörrkarm i betong med den i helgen ;D )
mot 8500 i butik här...
Såg att det stod Made in Mexico på`n och Made in China på knifen, så tiden verkar vara ur led för svenskarna. :-/
Eller så struntar vi helt i "tips och råd" och fokuserar på verktygsorgier....MathiasS skrev:
[/quote]
Ja, det finns väl inte en "tips&råd"-tråd som inte blivit verktygsorgier i slutändan...
Det är kanske så också att jag har trampat in på annans område. Men nog är det väl bättre med ett Forum som är aktivt, än ett som slumrar in.
Vad som är tråkigt, är att jag inte själv begriper vad som blev fel med mitt inlägg.
Vad som är tråkigt, är att jag inte själv begriper vad som blev fel med mitt inlägg.
har inte provat den ännu= har inga spik. Däremot körde jag igång kompressorn och pistolen jag köpte igår, här fanns allt med vad gäller luftanslutningar samt några paket spik, jag är förvånad att det gick så bra, för så små pengarelof skrev:
Jag vet faktisk inte vad som skiljer denna D51845 ($289) från D51844 ($239)
Billigare här http://www.toolsandhardware.net/B00005NMUX/DEWALT_D51845_Full_Round_Head_Framing_Nailer.html
Har du använt dina grejer ännu? Verkar vara mycket prisvärda och jag skulle gärna höra en recension.
saturnus2 skrev:
Kanske sent svar men kan ju vara kul för någon annan att veta som kanske är påväg att inhandla en picka.saturnus2 skrev:
Desa två pistoler är i stort sett samma maskin. Prestanda, mått, vikt, m.m. är precis likvärdiga. Dock finns det en liten skillnad...
D51845 är lite nyare modell och är lite mer användarvänlig. Den har bälteskrok samt nyckelfri öppning vid fastnade spik. På den äldre (D51844) så behöver du en 3/16" insexnyxkel för att rensa. Annars skall det i stort sett vara samma maskin.
Kan även tillägga att i sverige så marknadsförs idag endast D51845.
Är också nyfien på om du haft någon nytta av din leksak
"Senco är bra, men sen finns ju DeWalt också, men har inte så stora erenheter av dem, men ska kolla upp saken" (Han är DeeBallt-nöd) :
Så en recension vore väldigt trevlig så man kan bifoga sina "kunskaper" sen