Byggahus.se

rem till DYMC-8

2k läst  8 svar

1. A
    Medlem Nivå 1
    Jag har en urgammal kombinationshyvel, rikt-och plan hyvel som heter DYMC-8. Drivremmen (om det nu är drivremmen,) har gått sönder. Remmen är 400 mm lång på insidan, cirka 1 mm tjock och 12 mm bred. Vet någon var man kan få tag på en sådan rem. Vi specialbeställde en från ett för mig okänt företag med hjälp av järnaffären här. Den remmen gick av efter 10 minuter!
    Ny rem behövs ganska omgående så tacksam för snabba tips om var man hittar begagnade sådana!

2. pernitta
    Medlem Nivå 9
    Jag föreslår att Du kontaktar:

VERTRETER IN SWEDEN
    BURBAGE Maskin AB
    Strandvagen 2
    SE-696 74 Hammar
    Sweden
    Tel. +46/583-770890
    Fax. +46/583-770895
    E-mail: burbage@burbage.se
    warto zobaczyc: Reszel | Swieta

per

3. snickarboden
    Medlem Nivå 12
    Låter märkligt att en ny rem går av efter 10 minuter...

Hur ser hjulen som den ligger på ut o s v eller är det som så att remmen skavde emot något?

En snabb lösning kan vara att ta en fläktrem och vända den in och ut. Rätt enkelt att hitta sådana i dessa dimensioner.

Glöm begagnade remmar om du inte förstås har en granne som har en sådan liggande.

/Kent

4. Daveo
    Medlem Nivå 2
    Vart bor, du? annars i Göteborg så har Eliassons Maskin ett brett sortiment på remmar. Hittade tom en 198cm lång rem till farsans gamla novolette (moped)

5. A
    Medlem Nivå 1
    tack jättemycket alla så här långt - får se var det landar nånstans. Lämnar tipsen vidare till killen som hjälper mig!!!

6. A
    Medlem Nivå 1
    ja, det blev lite fel jag menade nog inte att jag söker en begagnad rem, det är snarast en reservdel jag behöver!
    rapporterar senare om hur det går

7. snickarboden
    Medlem Nivå 12
    Så urgammal är den nog inte eftersom Burbage verkar sälja sådana...

/Kent

8. Mr Handyman
    Medlem Nivå 11
    Det går att beställa remmar av i princip alla dimensioner, men de är ganska dyra. Vore det inte läge att reklamera den som gick av?

9. A
    Medlem Nivå 1
    Hej alla och tack för goda råd. Jag har nu fått nya remmar via Burbage.se. Inte särskilt dyra heller..
    Hälsningar
    agneta

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka