ClasseClas
ClasseClas: Mer info om vinkelchucken: http://www.byggahus.se/forum/637222-post15.html
6 svar · 8,9k läst
·
W
Watchmen: Vi hade 2 st 5hk Race på jobbet. De var riktigt tysta dock så skar sig dom efter 5månader och 3månader.
4 svar · 7,9k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Deltex 93 från Festool var alldeles för gammal, helt enkelt rätt kass. Bosch GDA 280 verkade rätt ok, men valet hamnade på något helt annt än jag tänkt mig. Jag köpte en Festool DTS 400, deltaslip. Den är många gånger effektivare än min gamla trekanstslip, ersätter dessutom i princip helt min gamla plattslip som inte tagits fram sedan denna kom hem. Det är ytterst få
2 svar · 4,1k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Otroligt imponerande, jag kan på rak arm inte komma på något endaste produktsegment där jag förväntar mig finna en reservdel efter 35 år ! :cool: Skulle vara mobiltelefoner då ... :D Skriv när du får hem brytaren.
1 svar · 1,7k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: Kanske en liten hjälp på vägen. http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/62856-vilka-verktyg.html Jag skulle nog säga att du kan köpa vissa sladdmaskiner i ... vad ska jag kalla dem... semi kines segment (typ ferm, hercules, toolmate) cirkelsåg, tigersåg, slipmus, borrhammare (ingen slagborrmasin) MEN köp riktigt bra förbrukningsmatreal (borrar, slippapper, klingor).
4 svar · 1,4k läst
E
Emssal: Enligt en som kan det här med motorsågar så är det en helt ok såg så länge det är rena stockar man sågar, och det är det. Tack för tips om var jag kan beställa kedjan :-)
3 svar · 2,2k läst
J
JonasHolm: Vad ska du ha ställnigen till? Innomhus eller utomhus? Enligt min mening så är det oftast bäst med en platsbyggd ställning (modell Haki eller kanske en av virke) för utomhusarbete med fasad eller tak, men för inomhusarbete (tak och väggar) så är en liten mobil ställning väldigt användbar. /Jonas
3 svar · 3,5k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: [citat] Är på semester och har inte sågen med mig... :) Hur som helst, plastskyddet över "rännan" går att snäppa bort. Lägg sen i en liten list som stöd under plasten (avpassad i höjd så plasten inte går att trycka ned). Vad gäller problem med att få gerningarna helt perfekta - har du kollat så att gradskivan står exakt rätt i förhållande till klingan? Det finns låsskruvar
19 svar · 3,8k läst
L
Logiman: Joda, sikkert ikke noe problem å bytte den. Problemet er at jeg bor i Norge, den er kjøpt i Sverige På HN i Löddeköping. Kan man levere varer i retur i hvilken som helst HN, eller kun der man har kjøpt den? Tenkte jeg skal ta den med i retur neste gang jeg skal i nærheten av HN. Om man kan levere den i hvilken som helst HN blir det lettere. Uansett, tapet er ikke så mye :)
6 svar · 2,8k läst
FredrikR
FredrikR: De 79mm som anges i specen stämmer mycket bra i detta fall, mätte precis då jag var ut 'bo´n' och kollade en annan grej. :)
7 svar · 2,7k läst
snickarboden
snickarboden: Rörande alternativ två så lär limytan vara fullt tillräcklig. De övriga hade inte jag kört på. Det är inte limmet som skall, så att säga, bära upp fogen, limmet är enbart till för att fixera fogen. /Kent
5 svar · 2,7k läst
·
V
Videoten: Jo, verkar som det funkar för alla som beställer från staterna, är väl bara jag som är lite "nervös" innan man gjort det första gången :)
2 svar · 967 läst
Fluidistor
Fluidistor: Om jag skulle välja så tog jag den remdrivna. Dels för att det är en 2-stegs sedan för att kompressorblocket har lägre varvtal. Borde kunna bli längre livslängd då...
11 svar · 9,2k läst
phl
phl: Ah, 12V var ju en annan femma... Kanske står någon gammal mindre lastbil Z-lift på någon lokal skrot?
6 svar · 4,1k läst
G
gamet: Nu har jag lärt mig "nästan" allt om kollimatinsfel Tack för hjälpen
5 svar · 2,4k läst
Cerex
Cerex: Finns det någon målare/plåtslagare här ute som har erfarenhet av proffsfärgsprutor? då menar jag de som kostar minst 40.000kr. Graco är ju den största tillverkaren och har bra kvalitet men finns det andra sprutor att rekomendera? Färgsprutan kommer att användas för plåttaksmålning.
0 svar · 1,6k läst
snickarboden
snickarboden: Släng ner de befintliga byxholkarna i en murarhink ihop med såpa/tvättmedel så kan du köra dem i maskinen sen. Själv kör jag med Husqvarnas byxor där skydd finns på framsidan. Visst, ibland kanske man kan behöva skydd runtom men hitills har jag klarat mig. Vintertid är det fiberställ under som gäller. /Kent
1 svar · 2,0k läst
T
torparnorpan: skall se vad jag kan hitta..nånstans borde det väl finnas en passande tank :-)
6 svar · 3,1k läst
R
rfredh: Blev faktiskt klar förra veckan. Det blev ganska lent på utan. Eller som jag ser det -det blev inte bara trärent, det blev finish också. Men det var inga problem att få Visir extra och Demidekk optimal att fästa. Fick dock stryka 3 ggr då kulören är vit narciss som är nästan vit. Har bekanta som kör speedheater på likadant hus, den stackarn kommer få hålla på..... Nackdelen med
13 svar · 17,4k läst
Bezt
Bezt: Som sagt, en del föredrar att handla i Sverige, skrev aldrig att man skulle föredra att handla i Sverige. Olika uppfattningar bara.
12 svar · 4,5k läst
P-plats
P-plats: Har idag fått löst problemet och en bilskrot tar hand om den förutsatt att jag tar bort hytten som är byggd av trä. Jag tror den är för ny flr att det ska finnas intresse för den, egen ram med motor och hjulupphängning från en gamal PV. Byggd på 60-talet och har bakaxel med fjädring...
9 svar · 4,6k läst
M
Micke!!!: Vid närmare koll visade sig att det var en Makita 6339 jag köpt :-) likadan som 6319 fast 14,4V. Som du redan märkt är kvalitén i topp på den modellen! Lite billigare Makita i ordinarie prisklass runt 2000:- tycker jag i bland känns lite väl plastiga och inte alls den kvalitetskänslan som typ den 6319 du köpt...
8 svar · 4,6k läst
Öhman ST
Öhman ST: Pga det tråkiga med den uteblivna GCM 10 SD så vart det ju pengar över till annat behövligt. Beställde precis en DC628KB reconditioned för 1,878.50 SEK inklusive frakt. Helt sjukt billigt och jag får hoppas att det går vägen och inte tar en månad att få den. Hoppas att den är i OK skick också men det borde ju den vara, eller? [bild] Någon som har erfarenheter av toolking.com? Har ju
0 svar · 1,3k läst
Öhman ST
Öhman ST: Det där såg ju schysst ut iofs, blir en del att tänka på om man säger så. Skissar för fullt nu, postar några bilder så fort jag har något vettigt för att få lite vettig input.
8 svar · 2,0k läst
Öhman ST
Öhman ST: Theofils har rätt schysst priser också, stort urval. Ernst P ligger väl i göteborg??
5 svar · 4,4k läst
M
matshermansson: Jag har sågat en del med sänksågen sittandes i CMS-modulen de senaste månaderna. Jag blir dock inte klok på när, var och hur anslagen skall användas. Hur de skall sitta mm. Jag har aldrig tidigare använd bordsågar, så jag har ingen utbildning på att hantera sådana. Är det någon som kan tipsa om en sida eller kan redogöra för hur jag skall ställa in anslagen? Det går ju att
0 svar · 900 läst
gwyrlim
gwyrlim: hmm nu ser jag att det finns ju en GTS 10 120v variant och den har samma bord som 4000 vilket inte har samma bord som 220V EU varianten.
9 svar · 4,1k läst
·
screamin-daemon
screamin-daemon: [citat] Står Festool med grönt.
37 svar · 5,2k läst
·
gwyrlim
gwyrlim: Tack för tipset. Jag var tvungen att gå ut å prova lite. Den hitta de el överallt på ett ställe 1-2m från ett proppskåp. Tror inte det finns något i väggen där annat än en igenbyggd garageport. När jag la handen på väggen slutade den detektera el(tror dom skrev något om det i GDS testen också). Slutade även när jag stängde av lysrören i taket. Annat än det var det ingen
9 svar · 4,0k läst
screamin-daemon
screamin-daemon: [citat] Det är inte så lätt, du vet inte hur överbevisande jag kan vara.....
6 svar · 4,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.